Edukacja przedszkolna w kontekście środowiskowego modelu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny

Uśmiechnięte dzieci siedzą na krzesełkach w kolorowej sali

Edukacja przedszkolna w kontekście środowiskowego modelu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny

Ośrodek Rozwoju Edukacji Logotyp

Szkolenie zorganizowane jest formie online i ma charakter samokształceniowy. Uczestnicy samodzielnie zapoznają się z nagranymi wykładami i mają dostęp do nagrań i materiałów od dnia rozpoczęcia szkolenia przez okres 3 tygodni. Składa się z dwóch modułów tematycznych obejmujących 6 godzin dydaktycznych.

Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy oraz wzbogacenie własnego warsztatu pracy osób realizujących wczesne wspomaganie rozwoju dziecka we współpracy z rodziną i środowiskiem.

Aby uzyskać zaświadczenie ORE o ukończeniu szkolenia należy uczestniczyć w całości szkolenia, zaliczyć test podsumowujący oraz wypełnić ankietę ewaluacyjną na zakończenie szkolenia.

Po zakończeniu rekrutacji, weryfikacji i akceptacji zgłoszeń (najpóźniej w dniu rozpoczęcia szkolenia) osoby zakwalifikowane do udziału w szkoleniu otrzymają drogą mailową zaproszenia do udziału w kursie wraz z hasłem dostępu do platformy, na której będzie udostępnione szkolenie.

Program szkolenia

Moduł I – 3 godziny dydaktyczne – Kształtowanie zaangażowania, niezależności, relacji społecznych w edukacji przedszkolnej, z wykorzystaniem metody Routine Based Model (RBM) –

dr Sylwia Wrona – Uniwersytet Śląski, Dyrektor ds. innowacji i współpracy naukowej Przedszkole Terapeutyczne Słoneczna Kraina w Cieszynie pod patronatem UŚ i zespół

  • Głównie założenia metody Routine Based Model (RBM)
  • Kształtowanie zaangażowania, niezależności i relacji społecznych – trzy filary edukacji przedszkolnej w metodzie RBM
  • Poziomy zaangażowania dziecka i ich ocena
  • Strategie wspomagające zaangażowanie (organizacja przestrzeni angażującej, planowanie aktywności, nauczanie incydentalne, organizacja pracy nauczycieli)
  • Kształtowanie niezależności i relacji społecznych dzieci w grupie przedszkolnej
  • Zespoły transcydyscyplinarne

 

Moduł II – 3 godziny dydaktyczne – Wykorzystanie zintegrowanych usług specjalistycznych jako elementu wsparcia rozwoju dziecka w edukacji przedszkolnej – Sylwia Witek, Przedszkole Terapeutyczne Słoneczna Kraina w Cieszynie pod patronatem UŚ i zespół

  • Trzy generacje programów wspomagania rozwoju dziecka
  • Cztery modele pracy z rodziną w zależności od roli specjalistów i rodziny
  • Model skoncentrowany na rodzinie
  • Cechy zespołu transdyscyplinarnego
  • Wywiad w oparciu o czynności dnia codziennego (rutyny) i ekomapa
  • Diagnoza funkcjonalna, cele rozwojowe i funkcjonalne
  • Zintegrowana terapia w ramach edukacji przedszkolnej

 

Kryteria naboru

  • pedagodzy i psycholodzy  przedszkolni, realizatorzy wczesnego wspomagania rozwoju w placówkach oświatowych, nauczyciele edukacji przedszkolnej, pracownicy publicznych placówek doskonalenia nauczycieli (nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni)
  • wypełnienie on-line formularza rejestracyjnego
  • kolejność zgłoszeń

 

Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

17.07.2023 – 07.08.2023 (online)

Link do rejestracji

_

4 lipca 2023 r.

Ryszard Karczewski
ryszard.karczewski@edupolis.pl

Organizacja: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Bydgoszczy



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7273775

Skip to content