Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe (CLIL)

Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe (CLIL)

Zapraszamy do wysłuchania podcastu dr Barbary Muszyńskiej nt. dwujęzyczności oraz zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego (CLIL). Edukacja dwujęzyczna jest szerokim i złożonym pojęciem, często interpretowanym na wiele sposobów.

Ekspertka z zakresu edukacji dwujęzycznej oraz projektowania programów kształcenia opowiada o zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym (CLIL), o zawiłościach związanych z definiowaniem i rozumieniem tego typu edukacji dwujęzycznej.

Istotne cechy tej metody to: systematyczna praca w grupie, dobór ćwiczeń uwzględniających różne typy inteligencji uczniów, nauka poprzez różne kanały sensoryczne, stosowanie źródeł i materiałów odpowiednich do prowadzenia nauczania zintegrowanego, słownictwo przydatne na lekcji CLIL, użycie języka obcego i rodzimego w nauczaniu zintegrowanym.

Doktor Barbara Muszyńska pracuje jako adiunkt na Wydziale Studiów Stosowanych Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu. Jej obszar badawczy koncentruje się m.in. na łączeniu kształcenia przedmiotowego wraz z językowym w kontekście edukacji dwu- i różnojęzycznej. Jest też autorką kilku publikacji przygotowanych dla Ośrodka Rozwoju Edukacji, w tym programów nauczania języka angielskiego na I i II etapie edukacyjnym.

Podejście CLIL jest rekomendowane przez Komisję Europejską na rzecz promowania nauki języków obcych i różnorodności językowej!

Posłuchaj podcastu (20 min)

_

21 marca 2023 r.

 

Ryszard Karczewski
ryszard.karczewski@edupolis.pl

Organizacja: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Bydgoszczy



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7646200

Skip to content