Wystawa „Zatrzymaj się, spójrz, kup. Reklama i opakowania do pierników z Fabryki Cukierniczej „Kopernik” S.A.”

Wystawa „Zatrzymaj się, spójrz, kup. Reklama i opakowania do pierników z Fabryki Cukierniczej „Kopernik” S.A.”

Podstawową funkcją reklamy jest upowszechnienie informacji o konkretnym produkcie, a tym samym – stworzenie świadomości danej marki. Przekazując swoisty komunikat, reklama zwraca szczególną uwagę na konkretny wyrób, by w konsekwencji zachęcić potencjalnych odbiorców do jego zakupu.

Przygotowana w Muzeum Toruńskiego Piernika ekspozycja przybliży najciekawsze druki reklamowe i opakowania ze zbiorów Muzeum Toruńskiego Piernika i Fabryki Cukierniczej „Kopernik” SA. Zaprezentowane zostaną różnorodne formy reklamy mające zachęcać klientów do zakupu pierników. Szeroki wachlarz dostępnego w Toruniu asortymentu piernikarskiego imponował różnorodnością.

Na wystawie pojawią się więc opakowania, puszki, pudełka, rachunki, druki i gadżety reklamowe, ale także reklamy telewizyjne. Dzięki temu wystawa staje się wędrówką w przeszłość piernikarskiego designu, jak również prezentacją najnowszych osiągnięć reklamowych oraz stylistyki współczesnych opakowań do pierników. Największy polski producent korzennych rarytasów – Fabryka Cukiernicza „Kopernik” SA – zostaje ukazany nie tylko poprzez spektrum efektownych opakowań do pierników, ale też dzięki wymyślnym dekoracjom witryn sklepowych, przygotowanych w myśl hasła: Zatrzymaj się, spójrz, kup!

Znaczącym eksponatem w przygotowanym projekcie stał się szyld reklamowy sklepu firmowego Fabryki Cukierniczej „Kopernik” SA, wiszący do niedawna nad wejściem w toruńskim Dworze Artusa. Jego pozyskanie do zbiorów Muzeum Toruńskiego Piernika ukierunkowało całokształt realizowanych prac wystawienniczych. Autor koncepcji szyldu, a równocześnie projektant sklepów firmowych toruńskiego producenta pierników w całym kraju – artysta plastyk Marek Głowacki – jest odpowiedzialny za aranżację przygotowanej ekspozycji. Dzięki tej artystycznej kreacji, widz nie tylko wędruje w przeszłość, ale też dyskretnie zagląda do wnętrza sklepów z piernikami.

Małgorzata Mikulska-Wernerowicz

„Zatrzymaj się, spójrz, kup. Reklama i opakowania do pierników z Fabryki Cukierniczej „Kopernik” S.A.”
Muzeum Toruńskiego Piernika
Wernisaż wystawy: 11 marca, godz. 17.00
Wystawa czynna: 11 marca – 5 czerwca 2022
Kuratorzy wystawy: Małgorzata Mikulska-Wernerowicz, Krzysztof Lewandowski
Projekt i aranżacja plastyczna: Marek Głowacki

Fot. MOT

11 lutego 2022 r.

Anna Siemińska
sieminska.anna@edupolis.pl

Organizacja: Biblioteka Pedagogiczna w Toruniu



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7640534

Skip to content