Wystawa “…To takie proste!” z wyróżnieniem

Wystawa “…To takie proste!” z wyróżnieniem

Ekspozycja stworzona przez Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy została wyróżniona w konkursie organizowanym przez portal “CzasDzieci.pl”. Do marca 2019 roku wystawa jest dostępna w Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie.

Konkurs był zorganizowany po raz ósmy, a jego celem było wyłonienie i nagrodzenie organizatorów najlepiej przygotowanych wydarzeń, które w największym stopniu przyczyniają się do rozwoju dzieci w wieku od 0-14 lat, będąc równocześnie najlepszą rozrywką.

Wystawa “…To takie proste!” była nominowana w kategorii “logika”, która obejmowała działania przyczyniające się do rozwoju inteligencji logicznej i matematycznej. Statuetkę Złotego Słonecznika i Nagrodę Rodziców zdobyła “Akademia Miarologii”, natomiast wyróżnienie jury konkursu trafiło do Muzeum Inżynierii Miejskiej za wystawę “…To takie proste!”.

Gratulujemy Muzeum Inżynierii Miejskiej i sobie tego wyróżnienia – mówi Marcin Centkowski, rzecznik Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. – Plebiscyt polega na tym, że to rodzice wskazują i głosują na najbardziej wartościowe inicjatywy, w których uczestniczyli z dziećmi w ostatnim czasie. Głos zwiedzających jest dla każdego muzeum czy centrum nauki najważniejszy. Wiemy, że na powrót wystawy czekają nasi zwiedzający. W dość krótkim czasie ekspozycja zdobyła liczne grono fanów w Młynie Wiedzy, którzy jeszcze muszą trochę poczekać na jej powrót do Torunia. Przez te kilka miesięcy dajmy się jeszcze pobawić nauką gościom MIM-u – dodaje.

O wystawie “…To takie proste!” 

Wystawa, która powstała w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, obejmuje 26 eksponatów wchodzących w skład czterech różnych stref: „Główka pracuje”, „Mechaniczny plac zabaw”, „TechnoŚwiat” oraz „Pomyśl, zrozum, zrób”. Podstawę systemu wystawowego stanowią klocki gry komputerowej Tetris, których różne układy harmonijnie tworzą kompozycję ekspozycji.

Jednym z najważniejszych czynników na tej wystawie jest kreatywność i innowacyjność zwiedzającego, który dzięki odpowiednio dobranym strefom tematycznym oraz eksponatom, może odkryć w sobie żyłkę naukowca, konstruktora i wynalazcy.

Wiele stanowisk jest „współtworzonych” przez zwiedzających, którzy sami wybierają rodzaj aktywności czy zadania, które chcą wykonać. Duża część stanowisk wystawy skłania zwiedzających do współpracy, gdyż tylko wspólnymi siłami można osiągnąć cel w postaci wykonania zadania.

Eksponaty mają na celu m.in. rozwijanie pamięci krótkotrwałej, wspomaganie logicznego myślenia i zdolności manualnych, zrozumienie prawa Pascala poprzez użycie specjalnej pompki i podniesienie siedziska, poznanie zasady Dynamiki Newtona poprzez przesuwanie krążków o różnej masie i wielkości. Zwiedzający sprawdzą, jak następuje zamiana energii potencjalnej w kinetyczną poprzez turniej rzutów do tarczy czy przemianę energii potencjalnej w elektryczną. Mechaniczny teatr pozwala na rozwój umiejętności technicznych i zdolności motorycznych. Dostępne są również okulary do rzeczywistości wirtualnej. Na stanowisku „człowiek przyszłości” można zapoznać się z historią i możliwościami transplantologii. W specjalnym symulatorze można zaprojektować swój pojazd przyszłości i odbyć nim wyścig.

Anna Siemińska
sieminska.anna@edupolis.pl

Organizacja: Biblioteka Pedagogiczna w Toruniu



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 6971137