Wyniki badania umiejętności finansowych młodzieży PISA 2022

Fragment okładki raportu PISA.

Wyniki badania umiejętności finansowych młodzieży PISA 2022

IBE Instytut Badań Edukacyjnych - logo

Znamy już wyniki dodatkowej części badania PISA 2022 dotyczącej umiejętności finansowych. Polscy piętnastolatkowie znacznie częściej niż we wcześniejszych edycjach deklarowali korzystanie z usług bankowych, a pod względem częstotliwości dokonywania płatności za pomocą smartfona czy zakupów przez internet wyróżniają się na tle rówieśników z innych krajów.

Polska znalazła się wśród krajów o wysokich wynikach w zakresie umiejętności finansowych, choć średni wynik polskich uczniów był niższy w porównaniu z 2018 rokiem. Badanie PISA „Umiejętności finansowe młodzieży” to czwarta edycja badania PISA pokazująca stan umiejętności finansowych młodzieży, a także prezentująca postawy, zachowania i przekonania piętnastolatków związane z finansami. Badanie zrealizowano w marcu i kwietniu 2022 roku, w pomiarze umiejętności finansowych uczestniczyło 20 krajów. W Polsce przeprowadził je Instytut Badań Edukacyjnych na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej.

PISA 2022 finanse okładka

Raport z badania PDF 8,62 MB

Pozostałe raporty z badania a także dodatkowe informacje o PISA znaleźć można na stronach: Instytutu Badań Edukacyjnych oraz OECD.

Źródło: IBE

_

1 lipca 2024 r.

Ryszard Karczewski
ryszard.karczewski@edupolis.pl

Organizacja: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Bydgoszczy



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7337622

Skip to content