UNICEF: Wsparcie emocjonalne dziecka w obliczu stanu zagrożenia

Kobieta przytula i głaszcze po głowie dziewczynkę

UNICEF: Wsparcie emocjonalne dziecka w obliczu stanu zagrożenia

Wprowadzenie stanu epidemii w Polsce wzmogło w nas nie tylko lęk o zdrowie i życie nas samych i naszych bliskich, ale także strach o przyszłość. Dorośli boją się o swoje miejsca pracy, martwią się o wynagrodzenie czy wręcz o utratę zarobków i o to, czy będą w stanie zapewnić byt swoim rodzinom. Dzieciom udziela się niepokój rodziców, do tego dochodzi wytrącenie z dotychczasowego trybu życia – zamknięcie szkół, brak kontaktu z przyjaciółmi i przymusowa izolacja od starszych krewnych, a zwłaszcza od babci i dziadka. Nic więc dziwnego, że – jak donoszą zaszokowani rodzice w mediach społecznościowych – bardziej wrażliwe dzieci obawiają się, że “mogą zabić” dziadków, a te odważniejsze pytają o tym wprost.

O tym, jak rozmawiać z dziećmi o epidemii koronawirusa oraz jak zapewnić im poczucie bezpieczeństwa i przywrócić stan normalności w domu, UNICEF rozmawiał z doświadczoną psycholożką i felietonistką “New York Times’a” – dr. Lisą Damour. Udzieliła ona rodzicom 6 cennych wskazówek, jak wspierać dzieci w sytuacji zagrożenia, a przy okazji – jak samemu lepiej radzić sobie z trudnymi emocjami.

Cały artykuł na stronie UNICEF

Oprac. Anna Siemińska

Fot. Canva

Anna Siemińska
sieminska.anna@edupolis.pl

Organizacja: Biblioteka Pedagogiczna w Toruniu



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7646188

Skip to content