Technologia OpenAI GPT dla nauczycieli i uczniów szkół ponadpodstawowych

Chłopak przed ekranem komputera.

Technologia OpenAI GPT dla nauczycieli i uczniów szkół ponadpodstawowych

Ministerstwo Edukacji i Nauki, GovTech, Instytut Badań Edukacyjnych - logotypyMinisterstwo Edukacji i Nauki, Centrum GovTech oraz Instytut Badań Edukacyjnych zapraszają nauczycieli i uczniów na inspirujący kurs, podczas którego uczestnicy poznają świat technologii OpenAI GPT i Blender. W trakcie zajęć odkryją, jak można wykorzystać te narzędzia w procesie edukacyjnym, aby rozwinąć kreatywność i umiejętność krytycznego myślenia. Udział w kursie jest bezpłatny.

Kurs organizowany jest w ramach programu „Wirtualne Laboratoria Przyszłości – WLP”, który ma na celu zapewnienie uczniom i nauczycielom szkół ponadpodstawowych w całym kraju dostępu do zaawansowanego oprogramowania naukowo-technicznego oraz komputerów o dużej mocy obliczeniowej w chmurze. Dowiedz się więcej o programie WLP.

Opis kursu: Technologia OpenAI GPT dla nauczycieli i uczniów

W trakcie 6 zajęć prowadzonych w formie webinarów uczestnicy odkryją, jak można wykorzystać te narzędzia w procesie edukacyjnym, aby rozwinąć kreatywność i umiejętność krytycznego myślenia.

Główne tematy kursu:

Jak działa GPT

  • Ogólne zasady działania technologii OpenAI GPT.
  • Wykorzystanie chatbotów w edukacji.
  • Jak technologia ta może wspierać proces nauczania i uczenia się.

 

Wykorzystanie Blendera i GPT w edukacji

  • Praktyczne zastosowanie obu narzędzi w edukacji.
  • Połączenie możliwości OpenAI GPT i Blendera dla bardziej angażującego i interaktywnego uczenia.
  • Tworzenie i adaptacja treści edukacyjnych za pomocą AI.

 

Możliwości i ograniczenia

  • Analiza możliwości, jakie oferują na gruncie edukacji GPT i Blender.
  • Dyskusja nad etycznymi i bezpiecznymi sposobami wykorzystania tych technologii.
  • Ograniczenia i wyzwania związane z wykorzystaniem AI i grafiki komputerowej w edukacji.

 

Praktyczne warsztaty

  • Ćwiczenia i scenariusze lekcji z wykorzystaniem OpenAI GPT i Blendera.
  • Interaktywne sesje, podczas których uczestnicy będą mogli eksperymentować z technologią.
  • Budowanie własnych projektów edukacyjnych wspieranych przez AI.

 

Metody szkoleniowe

Kurs będzie miał charakter interaktywny i praktyczny. Uczestnicy zostaną wyposażeni w narzędzia i zasoby, które pozwolą im efektywnie wykorzystać technologie AI i grafiki komputerowej w ich praktyce edukacyjnej. Na czas kursu zyskają dostęp do wydajnych maszyn wirtualnych na platformie wykorzystującej infrastrukturę firmy Microsoft.

 

Dla kogo

Kurs jest przeznaczony dla nauczycieli i uczniów szkół ponadpodstawowych, którzy są zainteresowani odkryciem nowych, innowacyjnych metod nauczania i uczenia się. Nie wymagamy umiejętności programistycznych ani doświadczenia w pracy z AI.

 

Czas trwania

Kurs będzie trwał 6 tygodni. W każdym tygodniu odbędą się jedne zajęcia w formie webinarutrwające do półtorej godziny.

  • Zajęcia dla uczniów odbędą się w dniach 6, 13, 20 i 27 listopada oraz 4 i 11 grudnia o godzinie 16:00.
  • Zajęcia dla nauczycieli odbędą się w dniach 7, 14, 21 i 28 listopada oraz 5 i 12 grudnia o godzinie 18:00.

Zakwalifikowani nauczyciele i uczniowie otrzymają szczegółowe informacje mailem.

 

Rekrutacja

W kursie może uczestniczyć maksymalnie 100 uczniów i 100 nauczycieli szkół ponadpodstawowych z całej Polski, którzy wypełnią ankietę i otrzymają potwierdzenie udziału w kursie. Decyduje kolejność zgłoszeń. Aby przejść do ankiety, należy kliknąć link ZAPISUJĘ SIĘ NA KURS.

Po wyrażeniu dodatkowej zgody uczestnicy mogą otrzymać odznakę w systemie Odznaka+ i certyfikat.

_

23 października 2023 r.

 

Ryszard Karczewski
ryszard.karczewski@edupolis.pl

Organizacja: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Bydgoszczy



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7059969