Szkolna Internetowa Gra Giełdowa

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa

Projekt „Szkolna Internetowa Gra Giełdowa” kierowany jest do uczniów i nauczycieli szkół ponadpodstawowych oraz starszych klas szkół podstawowych (VII i VIII). Ma na celu rozbudzenie zainteresowania uczniów wiedzą z zakresu funkcjonowania rynków kapitałowych, inwestowania oraz oszczędzania.  W tym roku rusza już 19. edycja projektu.
Rejestracja do projektu potrwa do 30 listopada tego roku. Do tej pory w SIGG wzięło udział blisko 280 tys. uczniów z całej Polski. Na najlepszy zespół czeka 10 tys. zł nagrody, a łączna pula do zdobycia wynosi ponad 80 tys. zł.

Do kogo kierowany jest SIGG?
W SIGG mogą wziąć udział uczniowie szkół ponadpodstawowych i starszych klas szkół podstawowych z całej Polski w zespołach liczących od dwóch do czterech osób (pod opieką nauczyciela). Gra jest dostępna dla wszystkich zainteresowanych, także dla uczniów, którzy wcześniej nie mieli okazji zapoznać się z zasadami działania rynku kapitałowego i giełdy. Potrzebną wiedzę mogą zdobyć na nowoczesnej platformie edukacyjnej  SIGG, która w tym roku zawiera wiele niespodzianek, a także specjalne nagrody (rzeczowe, indywidualne i nagrody dla klas). Udział w SIGG-u jest bezpłatny.

Formuła SIGG?
SIGG to internetowa gra inwestycyjna realizowana na specjalnie przygotowanej do tego celu platformie GPWtr@der. Każdy zespół dysponuje jednym rachunkiem inwestycyjnym i określoną kwotą wirtualnych pieniędzy. Uczestnicy najpierw poznają instrumenty finansowe notowane na warszawskiej giełdzie: akcje, ETF-y i kontrakty terminowe, a następnie wspólnie decydują, w jakie chcieliby zainwestować i dokonują transakcji. Inwestycje realizowane są w oparciu o środki wirtualne. Jednak transakcje zawierane są na podstawie rzeczywistych ofert kupna i sprzedaży na realnym rynku giełdowym. Taki mechanizm doskonale oddaje giełdową rzeczywistość, a uczniowie uczą się praktycznie na czym polega inwestowanie na giełdzie, poznają ryzyko inwestycyjne i skutki negatywnych decyzji, które każdego dnia mają przełożenie na pozycję zespołu w rankingu SIGG.

Gra podzielona jest na etapy:

  • Gra testowa: (23 listopada 2020 – 30 listopada 2020),
  • Udział w module edukacyjnym (9 listopada 2020 -15 stycznia 2021),
  • Etap 1: transakcje na akcjach i ETF-ach (1 grudnia 2020 – 15 stycznia 2021),
  • Etap 2: transakcje na kontraktach terminowych (1 marca 2021 – 1 kwietnia 2021 r.),
  • Finał SIGG wirtualna rozgrywka on-line  (19 – 23 kwietnia 2021).

 

Więcej informacji TUTAJ

Beata Cieślińska
beata.cieslinska@edupolis.pl

Organizacja: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Bydgoszczy



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7334143

Skip to content