Światowy Tydzień Mózgu – relacja

Mózg, Pixabay

Światowy Tydzień Mózgu – relacja

KPCEN Bydgoszcz

W dniach 15–21 marca 2021 roku na całym świecie obchodzony jest Światowy Tydzień Mózgu. W tym czasie organizowane są interesujące wykłady, szkolenia przybliżające wiedzę o tej wyjątkowej części ludzkiego ciała.

Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy aktywnie włączyło się w nurt szkoleń i, chcąc zainspirować nauczycieli do zorganizowania w swoich placówkach Światowego Tygodnia Mózgu, z wyprzedzeniem czasowym, bo już 25 lutego 2021 roku, zaprosiło nauczycieli na spotkanie z profesorem Jerzym Bralczykiem, a w następnych dwóch tygodniach na warsztaty online Śmiej Się! Mózg to lubi. Podczas zajęć nauczyciele mogli aktywnie uczestniczyć w modułach:

  • Śmiech to poważna sprawa
    Justyna Adamska – KPCEN w Bydgoszczy
  • Neurodydaktyka na wesoło
    Iwona Rostankowska – KPCEN w Bydgoszczy
  • Doping mózgu
    Norbert Łysiak – KPCEN w Bydgoszczy
  • Uczę się z endorfinami
    Krystyna Karpińska – KPCEN w Bydgoszczy
  • Szalone ręce
    Piotr Szczepańczyk – KPCEN w Bydgoszczy
  • Apteczka z uśmiechem
    Magdalena Chylebrant Karolak – KPCEN w Bydgoszczy
  • Escape school
    Jan Szczepańczyk – KPCEN w Bydgoszczy.

 

W proponowanych formach łącznie wzięło udział prawie 1600 osób. Mamy nadzieję, że podczas Światowego Tygodnia Mózgu w wielu przedszkolach i szkołach pojawił się akcent propagowania wiedzy o mózgu – ludzkim centrum dowodzenia.

Nauczyciele mieli też szansę poszerzyć swoją wiedzę, uczestnicząc w wykładach wygłaszanych przez naukowców zajmujących się tematyką ludzkiego mózgu. Z tej możliwości skorzystało 1400 osób. Bardzo duże zainteresowanie wzbudziły wszystkie zaproponowane tematy:

  • O niezwykłej relacji mózgu z muzyką
    dr Anna Antonina Nogaj – UKW w Bydgoszczy
  • Przegląd Interwencji i Podejść Edukacyjnych Korzystających z Osiągnięć Neuronauki
    Włodzisław Duch – UMK w Toruniu
  • Jak szukać dowodów w powodzi psychopedagogicznych mitów?
    dr Tomasz Witkowski – psycholog, autor książek
  • Czy neuronauka poznawcza może usprawnić edukację matematyczną?
    dr Mateusz Hohol – UJ w Krakowie
  • Podstawy wiedzy matematycznej: między naturą a kulturą
    dr Mateusz Hohol – UJ w Krakowie
  • O mózgowej pornografii, rozbudzaniu nadziei i ich spieniężaniu
    dr Tomasz Witkowski – psycholog, autor książek
  • Mity na temat snu, czyli o tym jak myśleć o śnie, żeby się wyspać
    dr Kamila Łaszewska – UMK w Toruniu
  • Sztuczna Inteligencja i przyszłość cywilizacji
    Włodzisław Duch – UMK w Toruniu
  • Funkcjonowanie poznawcze pacjentów chorych przewlekle
    Michał Harciarek – UG w Gdańsku.

 

Każdej prelekcji można wysłuchać ponownie – wystarczy kliknąć na wybrany link na kanale YouTube na stronie Kujawsko-Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy. Z tej możliwości skorzystało już ponad 10 000  osób.

Oprac. G. Szczepańczyk

23 marca 2021 r.

Anna Siemińska
sieminska.anna@edupolis.pl


Liczba odwiedzin:

5,746,138