„Poradnia Rozwoju Zdolności” – podsumowanie spotkania z 19 stycznia

„Poradnia Rozwoju Zdolności” – podsumowanie spotkania z 19 stycznia

Drugie w tym roku szkolnym warsztaty wsparcia psychologicznego z cyklu „Poradnia Rozwoju Zdolności” odbyły się 19 stycznia 2018 r. w świetlicy Gimnazjum nr 27 w Bydgoszczy. Tym razem zatytułowane zostały „Jak szybciej i efektywniej się uczyć – techniki wspomagające uczenie się”. Adresatami spotkania byli uczniowie szkół podstawowych z Bydgoszczy (klasy V-VI SP).

Celem warsztatów było wsparcie zdolnych uczniów w zakresie metod i technik zdobywania wiedzy. Uczestnicy poznali style i zasady uczenia się, strategie organizowania procesu nauki, techniki pamięciowe oraz higienę pracy umysłowej. Dzięki dyskusji i ćwiczeniom praktycznym uczniowie dowiedzieli się, w jaki sposób należy przygotować swoje miejsce do nauki oraz w jakiej kolejności uczyć się przedmiotów (najlepiej przeplatając treści trudne z łatwiejszymi). Podkreślono również, że w nauce ważna jest systematyczność, powtarzanie materiału, stosowanie właściwego wypoczynku, odpowiedniej ilości snu, ale też zdrowego odżywiania. W trakcie warsztatów wykorzystane zostały różnorodne metody pracy: m.in. pogadanka, dyskusja czy metoda praktycznego działania.

W warsztatach „Jak szybciej i efektywniej się uczyć …” uczestniczyło ok. 30 uczniów z bydgoskich szkół podstawowych: SP 12, 13, 38 oraz 65. Spotkanie poprowadziły panie Katarzyna Tłok i Edyta Szott – pedagodzy z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Bydgoszczy.

Warsztaty „Poradnia Rozwoju Zdolności” zostały zorganizowane przez Pałac Młodzieży w Bydgoszczy w ramach Miejskiego Programu Wspierania Ucznia Zdolnego „Zdolni znad Brdy”.

Anna Siemińska
sieminska.anna@edupolis.pl

Organizacja: Biblioteka Pedagogiczna w Toruniu



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7034019