10 maj Międzynarodowe Badanie Nauczania i Uczenia się – TALIS 2024
Badanie dokumentuje uwarunkowania pracy w szkole, nauczania i uczenia się, bazując na informacjach, doświadczeniach i opiniach zebranych od nauczycieli i dyrektorów szkół.
W badaniu TALIS na pytania odpowiadają nauczyciele i dyrektorzy szkół, pokazując realia pracy kadry pedagogicznej i kadry kierowniczej szkół z ich perspektywy. W 2024 roku odbywa się czwarta edycja badania TALIS. Uczestniczą w niej pracownicy oświaty z ponad 50 krajów na całym świecie.
Cele badania TALIS
Polityka edukacyjna oparta na faktach i merytoryczna debata publiczna na temat doskonalenia jakości edukacji, optymalizacji warunków do nauki i nauczania potrzebuje rzetelnych danych. Celem badania TALIS jest uzyskanie miarodajnych, reprezentatywnych, porównywalnych danych stanowiących podstawę do:
- opisu i analizy warunków nauczania i uczenia się;
- tworzenia wskaźników pokazujących podobieństwa i różnice między systemami edukacji;
- śledzenia trendów i zmian;
- formułowania rekomendacji dot. jakości edukacji i zawodu nauczyciela;
- upowszechniania dobrych praktyk w zakresie warunków pracy nauczycieli i organizacji nauczania.
Badanie TALIS 2024 w Polsce
- realizowane jest w formule on-line.
- bierze w nim udział łącznie 7 300 respondentów: nauczycieli klas V-VIII i dyrektorów z 279 szkół podstawowych.
Wyniki TALIS poznamy pod koniec 2025 roku.
Informacje o badaniu dostępne są na stronie organizatora badania – Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju oraz na stronie Instytutu Badań Edukacyjnych prowadzącego TALIS 2024 w Polsce.
Źródło: IBE
_
10 maja 2024 r.