Konferencja informatyczna dla uczniów i nauczycieli pn. „Check IT”

Dwie postaci komiksowe - dziewczyna i chłopak - z tabletami i okularami VR. W tle zarys lubelskiego zamku. CheckIT'2024 5-6 marca 2024.

Konferencja informatyczna dla uczniów i nauczycieli pn. „Check IT”

Lubelska Wyżyna IT i Lublin - miasto inspiracji - logotypyWydarzenie ma na celu poszerzenie wiedzy i zainteresowań uczniów z zakresu nowych technologii i zachęcenie młodzieży do studiowania kierunków informatycznych na lubelskich uczelniach.

Motywem przewodnim tegorocznej edycji jest zagadnienie sztucznej inteligencji (AI) oraz jej wpływu na dynamikę rozwoju sektora ICT i otaczającej nas rzeczywistości.

Konferencja odbędzie się w dniach 5-6 marca 2024 roku w formie hybrydowej.

Na pierwszy dzień wydarzenia przygotowano szeroką ofertę prelekcji oraz warsztatów m.in. z zakresu sztucznej inteligencji, robotyki, języków programowania, tworzenia gier komputerowych, programowania IoT, druku 3D cyberbezpieczeństwa czy też kariery w branży IT. Te spotkania będą miały formę stacjonarną i odbędą się na terenie Lubelskiego Centrum Konferencyjnego. Prelekcje w auli będą dodatkowo streamingowane na żywo i zamieszczone na kanale Lublin Miasto Inspiracji na platformie YouTube.

W programie znajduje się także specjalna oferta prelekcji dla nauczycieli w Pokoju Nauczycielskim, poświęconych takim zagadnieniom jak: sztuczna inteligencja w edukacji, potencjał lubelskiej branży IT, kompetencje uczniów wymagane na ryku pracy w sektorze ICT,
aplikacje wspomagające pracę nauczycieli i uczniów, a także przygotowanie ucznia do pierwszej rozmowy rekrutacyjnej.

Całość wydarzenia uświetnią atrakcje w Strefie Gier, takie jak pokazy dronów, robotów, okularów Oculus Rift, drukarek 3D i wiele innych ciekawostek technologicznych. Uczestnicy konferencji będą mieli dodatkowo okazję do zapoznania się z ofertą studiów informatycznych na lubelskich uczelniach i udziału w spotkaniach z przedstawicielami lubelskich firm z branży IT.

W ramach drugiego dnia konferencji (6 marca br.) odbędą się prelekcje i warsztaty online uzupełniające powyższe zagadnienia z zakresu nowych technologii, natomiast w dniach 7-22 marca br. będą miały miejsce Wydarzenia Towarzyszące, czyli warsztaty stacjonarne organizowane na terenie zarejestrowanych szkół z Lublina, uczelni oraz w siedzibach firm IT.

Dla uczniów szkół podstawowych przygotowano osobną część warsztatową i pasjonujące prelekcje!

Szczegółowe informacje, program oraz regulamin znajdują się na stronie konferencji.

Obowiązkowa rejestracja na stronie www.checkit.lublin.eu rozpocznie się 19 lutego br. o godzinie 9:00. Liczba miejsc na warsztaty oraz Wydarzenia Towarzyszące jest ograniczona, a o udziale decyduje kolejność zgłoszeń dokonanych przez nauczycieli, którzy zgłaszają udział całej klasy w danym spotkaniu. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc nauczyciel może zgłosić jedną grupę uczniów na jeden, wybrany warsztat stacjonarny w dniu 5 marca br. oraz jeden wybrany warsztat lub prelekcję online w dniu 6 marca br. Na prelekcje stacjonarne w dniu 5 marca br. oraz do Strefy Gier nie obowiązuje dodatkowa wcześniejsza rezerwacja miejsc, o udziale decyduje wyłącznie dostępność miejsc w Lubelskim Centrum Konferencyjnym. Niezależnie od rodzaju wybranej aktywności wymagane jest, aby każdy z uczniów i nauczycieli zarejestrował się indywidualnie na konferencję.

Wszelkich informacji na temat konferencji udziela koordynatorka inicjatywy Lubelska Wyżyna IT, Oliwia Wójtowicz (e-mail: oliwia.wojtowicz@lublin.eu, tel.: 81 466 25 13).

_

5 lutego 2024 r.

Ryszard Karczewski
ryszard.karczewski@edupolis.pl

Organizacja: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Bydgoszczy



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7061736