Kompetencje oparte na wiedzy w podstawach programowych – Knowledge-rich curriculum

Wizerunki trzech mężczyzn - prelegentów webinarium.

Kompetencje oparte na wiedzy w podstawach programowych – Knowledge-rich curriculum

IBE Instytut Badań Edukacyjnych - logo
Doświadczeni badacze edukacji – Tim Oates i Daniel Willingham, którzy na co dzień pracują na uniwersytetach w Cambridge i Wirginii oraz Nuno Crato – były minister edukacji Portugalii podzielili się swoją wiedzą w trakcie webinaru IBE.

Webinar “Kompetencje oparte na wiedzy w podstawach programowych – Knowledge-rich curriculum” poświęcony był roli wiedzy w kształtowaniu kompetencji uczniów i budowaniu solidnych podstaw programowych.

Podczas spotkania omówiono:

  • jak programy nauczania bogate w wiedzę wspierają rozwój krytycznego myślenia u uczniów, ich umiejętności analitycznych i lepsze przygotowanie do wyzwań współczesnego świata.
  • w jaki sposób koncepcja ta wpływa na sam proces nauczania i czy znajduje swoje odzwierciedlenie w ostatecznych osiągnięciach uczniów.

Webinar polecamy szczególnie:

  • nauczycielom,
  • przedstawicielom oświaty i edukacji,
  • osobom zainteresowanym tematyką webinaru i projektu.

 

Zobacz nagranie webinaru z tłumaczeniem na język polski

 

Zobacz nagranie webinaru w wersji oryginalnej

 

Prelegenci

 

  • Nuno Crato – prezes Iniciativa Educação i profesor statystyki na Uniwersytecie Lizbońskim. Należy do Rady Naukowej ds. Edukacji we Francji oraz innych organizacji naukowych i edukacyjnych. Pełni funkcję konsultanta dla różnych krajów i rządów. Pisarz i eseista, autor  m.in. “Improving a Country’s Education: PISA 2018 Results in 10 Countries” (Springer 2021). W latach 2011-2015 pełnił funkcję ministra edukacji Portugalii. Pod koniec jego kadencji portugalscy uczniowie osiągnęli najlepsze wyniki w międzynarodowych badaniach PISA i TIMSS.
  • Tim Oates – dyrektor grupy ds. badań nad oceną i rozwojem w Cambridge University Press & Assessment, które koncentruje się na krajowych i międzynarodowych badaniach nad oceną i pomiarami. Prowadził szeroko zakrojone międzynarodowe porównania wyników systemów edukacji. W latach 2010-2013 był przewodniczącym panelu ekspertów ds. przeglądu krajowego programu nauczania w Anglii. W 2014 r. Tim Oates opublikował „Why textbooks count”, badanie analizujące strukturalną rolę podręczników w reformie edukacji, które ostatecznie doprowadziło to do ogólnokrajowej debaty i skoordynowanej pracy wydawców nad poprawą wzorców korzystania z materiałów edukacyjnych, jak i ich jakością. Jego „Cambridge Approach to improving education” zostało wykorzystane w rozwoju polityki poprawy edukacji w wielu krajach. Tim Oates doradza rządom Wielkiej Brytanii i innych krajów. Jest członkiem Churchill College w Cambridge. W 2015 r. otrzymał nagrodę CBE za zasługi dla edukacji.
  • Daniel Willingham – profesor psychologii na University of Virginia, gdzie wykłada od 1992 roku. Do 2000 roku jego badania koncentrowały się wyłącznie na mózgowych podstawach uczenia się i pamięci. Obecnie wszystkie jego badania dotyczą zastosowania psychologii poznawczej w edukacji K-16. Jest autorem kilku książek, w tym bestsellerowej “Why Don’t Students Like School”, a ostatnio “Outsmart Your Brain”. Jego teksty na temat edukacji ukazały się w dwudziestu trzech językach. W 2017 r. został mianowany przez prezydenta Obamę na członka Krajowej Rady Nauk o Edukacji.

 

Źródło: IBE

27 listopada 2024 r.

Ryszard Karczewski
ryszard.karczewski@edupolis.pl

Organizacja: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Bydgoszczy



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7347301

Skip to content