Kampania o budowaniu świadomych postaw konsumenckich

Wizyta dzieci w laboratorium

Kampania o budowaniu świadomych postaw konsumenckich

27 maja w mediach społecznościowych Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy rozpocznie się kampania edukacyjna międzynarodowego projektu #AnnualFoodAgenda. Jej celem jest budowanie świadomych postaw konsumenckich, poprawa nawyków żywieniowych wśród dzieci i młodzieży oraz promocja trendów na rynku rolno-spożywczym. 
Akcja, w której weźmie udział toruńskie centrum nauki, jest realizowana przy współpracy z Instytutem Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie oraz koncernem spożywczym MASPEX  – Naukowcy z IRZiBŻ PAN w Olsztynie przygotowali serię unikatowych infografik, które pomogą nam poprawić swoje nawyki żywieniowe, a tym samym zmniejszyć ryzyko tzw. chorób dietozależnych. Weźmiemy pod lupę m.in. alergie pokarmowe, choroby glutenozależne oraz antyoksydanty i prebiotyki – wyjaśnia Marcin Centkowski, rzecznik prasowy Młyna Wiedzy. – Sprawdzimy, w czym tkwi sekret diety Japończyków i jakie cenne składniki mają w sobie lokalnie dostępne warzywa i owoce. Dowiemy się jak przygotowywać posiłki bezglutenowe i wykorzystywać mikroskopijnych mocarzy w naszej kuchni. Nie zabraknie też wskazówek na temat niemarnowania żywności i ciekawostek o produktach wypiekowych – dodaje Iwona Kieda z  IRZiBŻ PAN w Olsztynie.
Projekt jest finansowany przez Europejski Instytut Innowacji i Technologii w obszarze żywności – EIT Food, i jest realizowany jednocześnie w czterech krajach Unii Europejskiej: Polsce, Wielkiej Brytanii, Finlandii i Hiszpanii. #AnnualFoodAgenda to unikatowa seria warsztatów, wizyt w laboratoriach, wykładów i pokazów podnoszących świadomość społeczeństwa na temat zdrowego odżywiania, bezpieczeństwa żywności, innowacji związanych z jej produkcją oraz umiejętnego gospodarowania odpadami żywnościowymi.
Do tej pory w akcjach #AnnualFoodAgenda wzięło udział ponad 5,000 osób z całej Polski. Realizują ją naukowcy z Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie oraz eksperci z koncernu spożywczego Maspex.
Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy pozostaje jeszcze zamknięte dla zwiedzających. Na dedykowanej stronie internetowej można zobaczyć filmy z doświadczeniami, wirtualnym zwiedzaniem wystaw, a także rekomendacje filmowe na czas akcji #zostańwdomu. Można również pobrać karty pracy (w wersji graficznej i audio), które pozwolą na wspólne eksperymentowanie i poznawanie fascynującego świata nauki.
Anna Siemińska
sieminska.anna@edupolis.pl

Organizacja: Biblioteka Pedagogiczna w Toruniu



Liczba odwiedzin:

6,053,483