Języki ważne czy nieważne? – seminarium

Siedem osób pochodzących z różnych kultur przy stole, a nad nimi komiksowe dymki z flagami i wyrazami w zapisanymi w obcych alfabetach.

Języki ważne czy nieważne? – seminarium

FRSE Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji - logoStacjonarne seminarium „Języki ważne czy nieważne?” organizowane jest w ramach obchodów Europejskiego Dnia Języków 2024.

Seminarium językowe „Języki ważne czy nieważne?” to inspirujące wydarzenie mające na celu popularyzację wiedzy nt. wielojęzyczności i bogactwa kulturowego UE oraz możliwości realizacji międzynarodowych projektów edukacyjnych Erasmus+ w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych. To także możliwość spotkania na żywo z ciekawymi ekspertkami ds. edukacji wielojęzycznej, szansa na rozwój własny, swoich uczniów i studentów oraz zyskanie nowej perspektywy w zakresie kształcenia językowego. To również dostęp do materiałów promujących European Language Label oraz program Erasmus+.
 

Dla kogo?

 
Seminarium to przestrzeń dla:

  • nauczycieli i nauczycielek wszystkich języków obcych pracujących w szkołach publicznych i prywatnych;
  • wychowawców i wychowawczyń w edukacji przedszkolnej uczących języków obcych;
  • osób kształcących dzieci i uczniów cudzoziemskich, uchodźczych, z mniejszości kulturowych;
  • lektorów, lektorek, metodyków i metodyczek szkół językowych;
  • pracowników naukowych, glottodydaktyków, trenerów i trenerek nauczycieli, autorów
    i autorek materiałów dydaktycznych;
  • studentów i studentek przygotowujących się do zawodu nauczyciela języka obcego;
  • entuzjastów i entuzjastek rozwoju osobistego, którzy chcą doskonalić nie tylko swoje życie zawodowe;
  • wszystkich pasjonatów i pasjonatek edukacji językowej w każdym jej wymiarze!

 

W jakim celu?

 
Europa nie ma języka, który byłby symbolem jej tożsamości i który emocjonalnie łączyłby jej obywateli. Wyróżnikiem europejskiej tożsamości jest wielojęzyczność, czego potwierdzeniem są 24 języki oficjalne UE, identyfikujące ich użytkowników jako członków wspólnot narodowych i etnicznych, nadające im również status przynależności do społeczności międzynarodowych, jak również regionalnych, lokalnych i rodzinnych. Pozwalają zachować tożsamość kulturową przy jednoczesnym poczuciu bycia Europejczykiem.

Celem seminarium jest:

  • Dyskusja o wadze nauczania i uczenia się różnych języków i tym samym zachowania tożsamości kulturowej i językowej mieszkańców Europy. Co stanowi o ważności języków, które znamy i których się uczymy bądź nauczamy? Kto decyduje o ich losie? Czy warto zabiegać o to, by przetrwały?
  • Promocja edukacji językowej w ramach programu Erasmus+.
  • Upowszechnianie przykładów najlepszej praktyki w dziedzinie kształcenia wielojęzycznego we wszystkich sektorach na wszystkich poziomach edukacji.
  • Promowanie priorytetów programu European Language Label 2025, ze szczególnym uwzględnieniem nauczania języków regionalnych i mniejszości językowych oraz języków obcych innych niż język angielski.
  • Prezentacja projektów językowych programu Erasmus+ nagrodzonych certyfikatem ELL w roku 2024.
  • Przekazanie informacji nt. wyników badania Eurobarometru 2024 pt. „Europejczycy i ich języki”.

 

Kiedy?

 
22 października 2024 r. w godz. 14:00-17:00.

Gdzie?

 
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Al. Jerozolimskie 142A, sala 358, III piętro.

Rejestracja 

Program seminarium

Źródło: FRSE

Grafika ilustracyjna

11 października 2024 r.

 

Ryszard Karczewski
ryszard.karczewski@edupolis.pl

Organizacja: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Bydgoszczy



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7645904

Skip to content