22 gru Jak angażować uczniów w lekcje online? – warsztaty dla nauczycieli
Warsztaty dla nauczycieli – propozycja Teatru Horzycy w Toruniu:
Nawiązanie kontaktu z uczniami schowanymi za wyłączonymi kamerami i mikrofonami oraz zachęcenie ich do aktywnego udziału w lekcjach – o tych wyzwaniach zdalnego nauczania dowiedziałyśmy się w trakcie rozmów z nauczycielami i nauczycielkami. Jak zatem przedrzeć się przez szklany ekran i wciągnąć ucznia na pokład naszej lekcji? Chcemy podzielić się z Wami naszym doświadczeniem pracy online z młodzieżą, które zdobyłyśmy podczas naszej pracy artystyczno-edukacyjnej z trakcie pandemii.
DLA KOGO? Warsztaty są skierowane do nauczycieli i nauczycielek szkół ponadpodstawowych oraz VII i VIII klas szkół podstawowych, niezależnie od nauczanego przedmiotu, którzy chcą wzmocnić swoje kompetencje w zakresie budowania zaangażowania uczniów w lekcje online.
KORZYŚCI: Podczas tego warsztatu podejmiesz refleksję i dowiesz się, co jest ważne w procesie budowania zaangażowania klasy podczas zdalnego nauczania. Nauczysz, jak prowadzić zajęcia, wykorzystując twórcze i aktywne metody, by budować taką relację z uczniami, która sprawi, iż będą chcieli włączyć się w prowadzone przez Ciebie lekcje online. Punktem wyjścia do pracy będzie stworzona przez nas lekcja na temat 100-lecia polskiego teatru w Toruniu.
Warsztaty będą prowadzone aktywnymi metodami w duchu uczenia się przez doświadczenie, a zdobyte umiejętności i konkretne ćwiczenia uczestnicy będą mogli wykorzystać nie tylko online, ale także po powrocie do szkół.
Warsztat odbędzie się online za pośrednictwem platformy TEAMS i obejmie 10 godzin dydaktycznych.
KIEDY? 9-10.01.2021
9.01 w godz. 11.30 – 17.00
10.01 w godz. 10.00 – 15.30
PROWADZĄCE: Katarzyna Peplinska-Pietrzak, Katarzyna Pągowska
ZAPISY: Opłata za bilet wstępu na warsztaty wynosi 100 zł.
Zgłoszenia proszę wysyłać na adres edukacja@teatr.torun.pl (w treści maila prosimy podać nr telefonu, rodzaj szkoły, w której Państwo uczą i przedmiot). Liczba miejsc jest ograniczona do 12 – obowiązuje kolejność zgłoszeń.
Warsztaty odbywają się w ramach programu artystycznego Teatru Horzycy na grudzień 2020 i są częścią projektu “SPEKTAKL DLA NAUCZYCIELA”.
Katarzyna Peplinska-Pietrzak – specjalistka ds. edukacji i koordynatorka ds. dostępności w Teatrze im. Wilama Horzycy, członkini Sieci Liderek i Liderów Dostępności założonej przez Fundację Kultury bez Barier, performerka. Prowadzi warsztaty dla dzieci, młodzieży i seniorów. Specjalizuje się w tworzeniu projektów angażujących osoby z niepełnosprawnością. Absolwentka performatyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Interesuje się relacjami pomiędzy sztuką, edukacją a nowymi technologiami.
Katarzyna Pągowska – pedagożka teatru, animatorka kultury, trenerka. Absolwentka Szkoły Trenerów Organizacji Pozarządowych. Specjalizuje się w tworzeniu projektów angażujących młodzież. Koordynatorka, kuratorka oraz animatorka projektów z dziedziny animacji kultury i edukacji kulturalnej finansowanych ze środków m.in. Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Narodowego Centrum Kultury, Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Województwa Łódzkiego i Kujawsko-Pomorskiego. Uzyskała dyplom magistra Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego na kierunku kulturoznawstwo ze specjalizacją zarządzanie kulturą. Współpracuje z wieloma instytucjami kultury i organizacjami pozarządowymi w całym kraju.