IBM uruchamia program szkolenia zawodowego Open P-TECH w Polsce

IBM uruchamia program szkolenia zawodowego Open P-TECH w Polsce

IBM logo

Bezpłatne zajęcia online, dzięki którym można zdobywać kompetencje zawodowe, dostępne są już w języku polskim!

Open P-TECH zapewnia uczniom i nauczycielom dostęp do cyfrowej edukacji w zakresie między innymi sztucznej inteligencji, chmury obliczeniowej i cyberbezpieczeństwa.

WARSZAWA – 17 listopada, 2020: IBM (NYSE: IBM) poinformował o uruchomieniu w Polsce bezpłatnej cyfrowej platformy edukacyjnej Open P-TECH, która skupia się na zdobywaniu wiedzy zawodowej i umiejętności cyfrowych. Program będzie rozwijany przez IBM przy wsparciu Fundacji Szkoła z Klasą. Open P-TECH jest skierowany do uczniów w wieku 14-20 lat oraz nauczycieli. Bazuje na współtworzonym przez IBM, uznanym programie edukacyjno-zawodowym P-TECH, skoncentrowanym na kluczowych i dobrze opłacanych kompetencjach technologicznych, poszukiwanych obecnie w wielu branżach. Program wyróżniają szkolenia poświęcone takim technologiom jak AI, blockchain, chmura obliczeniowa, data science i cyberbezpieczeństwo, a także doskonalącym umiejętności, w tym Design Thinking. Platforma Open P-TECH, oprócz wersji angielskiej, dostępna jest już właśnie w języku polskim i stale rośnie, zwiększając liczbę kursów. Bezpłatny formularz rejestracyjny dla uczniów i nauczycieli znajduje się na stronie https://www.ptech.org/pl/open-p-tech/.

Program P-TECH (Pathways to Technology), po raz pierwszy wprowadzony przez IBM w 2011 roku, wdrożono już w ponad 240 szkołach w 28 krajach, w tym w 4 szkołach w Polsce. Obecnie program zrzesza 600 firm partnerskich i 200 uniwersytetów, które dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z ponad 150 tys. uczniów. Open P-TECH dostarcza moduły dla uczniów i nauczycieli, które obejmują kursy dotyczące nowych technologii oraz kursy kompetencji zawodowych, jak np. tworzenie profesjonalnego życiorysu i prezentacji czy pracy w zespole. Kończąc poszczególne etapy kursów, uczestnik otrzymuje bezpłatne cyfrowe certyfikaty, świadczące o zdobytej wiedzy, które w łatwy sposób mogą wzbogacić jego CV, a także można się nimi dzielić w sieciach społecznościowych.

 E-learning, education and university banner, student's desktop with laptop, books and hands, top view

Korzystając z platformy, uczniowie przygotowujący się do praktyk i nowej pracy w biznesie bezpłatnie otrzymują takie same certyfikaty, jak profesjonaliści w tej dziedzinie. Ponadto uczniowie mogą się angażować w internetowe seminaria wielotematyczne IBM związane z kulturą pracy i kompetencjami zawodowymi. Platforma jest otwarta na treści pochodzące od organizacji partnerskich ze wszystkich sektorów, prywatnego, publicznego i trzeciego sektora. Open P-TECH, uruchomiony na całym świecie w maju 2020 r., może udostępnić wiedzę tysiącom uczniów z Polski, z których wielu w przeciwnym razie nie miałoby dostępu do tak innowacyjnej formy cyfrowej nauki. Dotychczas z Open P-TECH korzysta 130 tys. uczniów w 130 krajach, w dziewięciu wersjach językowych.

„Cieszymy się, że Open P-TECH został z powodzeniem wprowadzony w Polsce, krótko po jego uruchomieniu w takich krajach, jak: USA, Australia, Brazylia czy Indie. Bezpłatna platforma edukacyjna ma przygotować uczniów do konkurowania o pracę w najbliższej przyszłości, tak aby mogli odnieść sukces w cyfrowej gospodarce. Rok 2020 jest dla szkół czasem pełnym wyzwań. Pandemia przyspiesza transformację cyfrową i zmienia tradycyjne podejście do nauki. Dlatego alternatywne sposoby nauczania muszą dotrzymywać kroku tym zmianom. Wierzymy, że partnerstwo IBM z Fundacją Szkoła z Klasą, poprzez program Open P-TECH, będzie realnym wsparciem dla szkół w Polsce i wzbudzi zainteresowanie uczniów nowymi technologiami. Z punktu widzenia nauczycieli, platforma ułatwi i rozszerzy dostęp do technicznej bazy wiedzy” – mówi Maria Thun-Janowska, Corporate Citizenship and Corporate Affairs Country Manager, IBM Polska.

„W Fundacji Szkoła z Klasą wiemy, że szkoła nie może istnieć w oderwaniu od współczesnego świata, w tym od wyzwań i możliwości jakie dają nowe technologie – takie jak sztuczna inteligencja, czy chmura obliczeniowa. Tymczasem nauczycielom brakuje wiedzy, żeby skutecznie o tym uczyć. Dodatkowo pandemia i związana z nią zdalna edukacja wyraźnie pokazały, że poza treściami zmienić muszą się też metody nauczania. Szkoły powinny bardziej stawiać na samodzielność i odpowiedzialność uczniów, a nauczyciele wspierać ich w rozwijaniu umiejętności uczenia się. Młodzi ludzie muszą mieć poczucie, że to, co robią w szkole ma sens, i że dzięki zdobytej wiedzy mogą rozwiązywać prawdziwe problemy dzisiejszego świata. Wierzymy, że współpraca z IBM przy platformie Open P-TECH, na której uczniowie sami zdobywają wiedzę, którą mogą potem stosować w praktyce, pomoże szkole wzmocnić poczucie, że nie jest samotną wyspą, oderwaną od nowoczesnych zdobyczy technologii” – mówi Agata Łuczyńska, prezeska Fundacji Szkoła z Klasą.

IBM wierzy, że firmy wprowadzające zaawansowane technologie, które kształtują współczesną gospodarkę mają obowiązek przygotowywać uczniów i pracowników do tego by mogli dobrze funkcjonować na współczesnym rynku pracy poprzez dostarczanie im niezbędnej wiedzy i kompetencji.

Więcej informacji na temat Open P-TECH oraz formularz rejestracji można znaleźć na stronie: https://www.ptech.org/pl/open-p-tech/

Anna Siemińska
sieminska.anna@edupolis.pl

Organizacja: Biblioteka Pedagogiczna w Toruniu



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7648541

Skip to content