Gra terapeutyczna dla dzieci

gra-terapeutyczna

Gra terapeutyczna dla dzieci

Gra „Mijamy się junior powstała z myślą o nawiązywaniu i budowaniu bliższych relacji z innymi oraz rozwijaniu kompetencji społeczno-emocjonalnych dzieci. „Mijamy się junior” to kontynuacja gry „Mijamy się”, która powstała w ubiegłym roku dla młodzieży i osób dorosłych.  Junior został stworzony przez specjalistów: Elżbietę Goślicką, która jest trenerem biznesu, konsultantem, rekruterem oraz twórcą pierwszej gry „Mijamy się”, i Danutę Wilczarską-Szafarczyk, która jest praktykiem, pedagogiem, terapeutą, pracującym od ponad 20 lat z dziećmi i młodzieżą w szkole. Obie autorki są miłośniczkami gier planszowych.

Gra „Mijamy się junior”  jest świetnym narzędziem do pracy terapeutycznej w szkole, jak również doskonałą pomocą do nawiązywania bliższych relacji ze swoim dzieckiem i z tego powodu polecana jest również rodzicom. „Mijamy się junior” od samego początku cieszy się ogromnym zainteresowaniem i uznaniem psychologów, pedagogów, terapeutów.

Warto zagrać w tę grę, ponieważ:

  • pomaga w rozwiązywaniu problemów, gdzie zwykła rozmowa nie wystarcza,
  • uczy rozumienia uczuć innych i swoich własnych,
  • otwiera nawet najbardziej zniechęconych i zatwardziałych graczy,
  • daje szansę każdemu uczestnikowi bliżej się poznać,
  • pozwala cieszyć się chwilą i być w kontakcie,
  • podpowiada jak stworzyć bliską relację ze swoim dzieckiem,
  • jest dla rodzin, a jednocześnie jest kapitalnym narzędziem diagnostyczno- terapeutycznym dla specjalistów.

 

W grze może brać udział od 2-5 graczy w wieku od 5 lat. Gracze poznają postać przybysza z kosmosu o imieniu Czułek. Pojawia się on na naszej planecie z misją poznania ludzi i ich zachowań. Mija ich i przygląda się z wielkim zaciekawieniem. Ma mnóstwo pytań i wątpliwości. Nie rozumie, co czują ludzie. Dlaczego mają domy, przyjaciół, zakładają rodziny. Potrafią śmiać się i płakać, krzyczeć, kłócić i przytulać. Dlaczego coraz mniej ze sobą rozmawiają i coraz mniej o sobie wiedzą? Czułek musi to wszystko zrozumieć, a My podczas gry możemy mu w tym pomóc, odpowiadając na nurtujące go pytania.

Cele gry:

  • wzmacnianie więzi z rodziną,
  • budowanie relacji i lepsze poznanie się graczy,
  • rozpoznawanie i nazywanie emocji u siebie i innych,
  • nauka akceptacji poprzez dostrzeganie u innych graczy różnic w rozumieniu świata, zachowań, uczuć, poglądów,
  • uwalnianie się od napięć, emocji, stresu,
  • wyrażanie stanów psychicznych i uzewnętrznianie emocji,
  • rozwijanie koncentracji, spostrzegawczości i uważności,
  • rozwijanie fantazji, kreatywności i pobudzenie do aktywności.

Więcej informacji na stronie mijamysie.com

Ryszard Karczewski
ryszard.karczewski@edupolis.pl

Organizacja: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Bydgoszczy



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7646425

Skip to content