Edukacja w cyfrowej erze: sztuczna inteligencja, media społecznościowe i wpływ algorytmów na dobrostan dzieci i młodzieży – seminarium online

grafika promująca seminarium z robotem siedzącym przy laptopie

Edukacja w cyfrowej erze: sztuczna inteligencja, media społecznościowe i wpływ algorytmów na dobrostan dzieci i młodzieży – seminarium online

Biblioteka Pedagogiczna im. gen. bryg. prof. Elżbiety Zawackiej w Toruniu zaprasza serdecznie zaprasza do udziału w seminarium online: “Edukacja w cyfrowej erze: sztuczna inteligencja, media społecznościowe i wpływ algorytmów na dobrostan dzieci i młodzieży”. Wydarzenie odbędzie się na platformie Microsoft Teams 27 listopada 2024 r. (środa) w godz. 14.30-17.20.

W czasach dynamicznego rozwoju mediów cyfrowych i sztucznej inteligencji edukacja staje przed wyjątkowymi wyzwaniami. Seminarium to doskonała okazja, aby zgłębić temat krytycznego podejścia do treści online oraz rozwijania odpowiedzialnych nawyków cyfrowych zarówno wśród uczniów, jak i nauczycieli.

Tematyka seminarium wpisuje się w realizację dwóch z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:

pkt 4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci […]

pkt 3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego.

W związku z powyższym, Biblioteka Pedagogiczna im. gen. bryg. prof. Elżbiety Zawackiej w Toruniu zaprasza do udziału w wydarzeniu, które adresowane jest do nauczycieli, pedagogów różnych typów szkół, a także wszystkich osób zainteresowanych wspomnianą tematyką.

Udział w seminarium jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona, obowiązuje wcześniejsza rejestracja

Program seminarium (PDF, 493 KB)

Formularz rejestracyjny

Informacje dotyczące zaplanowanych wystąpień

 

Media społecznościowe a dzieci i młodzież – Piotr Szczepańczyk (Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy)

 

Podczas prelekcji wyjaśnione zostaną zagadnienia związane z mediami społecznościowymi, zaprezentowana ich historia oraz rodzaje. W głównej części omówione zostanie wykorzystanie mediów społecznościowych przez młodzież w kontekście przyszłych zawodów, w tym roli twórców cyfrowych, a także zadania nauczycieli w tym zakresie.

Wpływ algorytmów na emocje i rozwój społeczny dzieci i młodzieży – Ewa Domańska (Państwowy Instytut Badawczy NASK)

 

Algorytmy napędzające internet kształtują nie tylko to, co młodzi ludzie widzą, ale również wpływają na ich emocje i sposób postrzegania siebie. Podczas prezentacji omówione zostanie, w jaki sposób algorytmy mogą oddziaływać na nastroje, samoocenę i rozwój społeczny młodzieży. Zaprezentowana zostanie także rola edukatorów w rozwijaniu krytycznego podejścia do treści online oraz wspieraniu dobrostanu cyfrowego młodych ludzi.

Jak zwiększyć skuteczność personalizacji procesu nauczania dzięki Sztucznej Inteligencji? – Jolanta Serocka-Kondej (Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu)

 

Podczas wykładu nauczyciele dowiedzą się, jak zwiększyć skuteczność personalizacji procesu nauczania dzięki sztucznej inteligencji w obszarze oceniania i udzielania wartościowej informacji zwrotnej. Poznają model chatbota – praktycznego narzędzia ułatwiającego stosowanie elementów oceniania wspierającego.

Przed wykładem należy zarejestrować bezpłatne konto chatGPT.

Informacje na temat prelegentów

Piotr Szczepańczyk (Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy)

Nauczyciel konsultant w Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy, twórca cyfrowy, youtuber – autor audycji Przy herbacie o oświacie, a także nauczyciel muzyki, basista i aranżer.

Ewa Domańska (Państwowy Instytut Badawczy NASK)

Ekspertka Działu Profilaktyki Cyberzagrożeń w Państwowym Instytucie Badawczym NASK, kieruje Zespołem ds. Ochrony Dzieci i Młodzieży przed Zagrożeniami w Internecie. Specjalizuje się w problematyce nadużywania internetu i urządzeń cyfrowych oraz wpływu mediów społecznościowych na dzieci i młodzież. Od 7 lat prowadzi szkolenia dla uczniów, kadry pedagogicznej, rodziców oraz funkcjonariuszy policji ds. profilaktyki i ds. nieletnich. Jest współautorką materiałów edukacyjnych i popularyzatorskich dotyczących bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni. Koordynuje działania Rady Doradczej Rodziców utworzonej przy NASK w ramach Polskiego Centrum Programu Safer Internet (PCPSI).

Jolanta Serocka-Kondej (Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu)

Konsultantka ds. informacji i promocji w KPCEN w Toruniu, innowatorka edukacji z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem, trenerka i szkoleniowiec edukacji i biznesu, akredytowany coach ACC ICF (coaching życiowy, biznesowy i kariery), wykładowczyni akademicka Uniwersytetu WSB Merito w Toruniu i Bydgoszczy, autorka kreatywnych projektów rozwojowych dedykowanych różnym grupom wiekowym, zawodowym i społecznym, rzeczniczka konstruktywnego dialogu międzypokoleniowego, ambasadorka SI w dydaktyce. Chętnie podejmuje kolejne zawodowe i osobiste wyzwania. W życiu stawia na odwagę, autentyczność oraz efektywność w działaniu.

12 listopada 2024 r.

 

Agnieszka Miranowska
agnieszka.miranowska@edupolis.pl

Organizacja: Biblioteka Pedagogiczna w Toruniu



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7322749

Skip to content