04 lip Edukacja przedszkolna w kontekście środowiskowego modelu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny
Szkolenie zorganizowane jest formie online i ma charakter samokształceniowy. Uczestnicy samodzielnie zapoznają się z nagranymi wykładami i mają dostęp do nagrań i materiałów od dnia rozpoczęcia szkolenia przez okres 3 tygodni. Składa się z dwóch modułów tematycznych obejmujących 6 godzin dydaktycznych.
Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy oraz wzbogacenie własnego warsztatu pracy osób realizujących wczesne wspomaganie rozwoju dziecka we współpracy z rodziną i środowiskiem.
Aby uzyskać zaświadczenie ORE o ukończeniu szkolenia należy uczestniczyć w całości szkolenia, zaliczyć test podsumowujący oraz wypełnić ankietę ewaluacyjną na zakończenie szkolenia.
Po zakończeniu rekrutacji, weryfikacji i akceptacji zgłoszeń (najpóźniej w dniu rozpoczęcia szkolenia) osoby zakwalifikowane do udziału w szkoleniu otrzymają drogą mailową zaproszenia do udziału w kursie wraz z hasłem dostępu do platformy, na której będzie udostępnione szkolenie.
Program szkolenia
Moduł I – 3 godziny dydaktyczne – Kształtowanie zaangażowania, niezależności, relacji społecznych w edukacji przedszkolnej, z wykorzystaniem metody Routine Based Model (RBM) –
dr Sylwia Wrona – Uniwersytet Śląski, Dyrektor ds. innowacji i współpracy naukowej Przedszkole Terapeutyczne Słoneczna Kraina w Cieszynie pod patronatem UŚ i zespół
- Głównie założenia metody Routine Based Model (RBM)
- Kształtowanie zaangażowania, niezależności i relacji społecznych – trzy filary edukacji przedszkolnej w metodzie RBM
- Poziomy zaangażowania dziecka i ich ocena
- Strategie wspomagające zaangażowanie (organizacja przestrzeni angażującej, planowanie aktywności, nauczanie incydentalne, organizacja pracy nauczycieli)
- Kształtowanie niezależności i relacji społecznych dzieci w grupie przedszkolnej
- Zespoły transcydyscyplinarne
Moduł II – 3 godziny dydaktyczne – Wykorzystanie zintegrowanych usług specjalistycznych jako elementu wsparcia rozwoju dziecka w edukacji przedszkolnej – Sylwia Witek, Przedszkole Terapeutyczne Słoneczna Kraina w Cieszynie pod patronatem UŚ i zespół
- Trzy generacje programów wspomagania rozwoju dziecka
- Cztery modele pracy z rodziną w zależności od roli specjalistów i rodziny
- Model skoncentrowany na rodzinie
- Cechy zespołu transdyscyplinarnego
- Wywiad w oparciu o czynności dnia codziennego (rutyny) i ekomapa
- Diagnoza funkcjonalna, cele rozwojowe i funkcjonalne
- Zintegrowana terapia w ramach edukacji przedszkolnej
Kryteria naboru
- pedagodzy i psycholodzy przedszkolni, realizatorzy wczesnego wspomagania rozwoju w placówkach oświatowych, nauczyciele edukacji przedszkolnej, pracownicy publicznych placówek doskonalenia nauczycieli (nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni)
- wypełnienie on-line formularza rejestracyjnego
- kolejność zgłoszeń
Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
17.07.2023 – 07.08.2023 (online)
_
4 lipca 2023 r.