Działania wspierające dostępność edukacyjną w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”

Zamazane postacie w kolorach flagi Ukrainy niebiesko-żółtych.

Działania wspierające dostępność edukacyjną w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”

IBE Instytut Badań Edukacyjnych - logo

W projekcie “Szkoła dostępna dla dla wszystkich” powstają materiały mające na celu podniesienie kompetencji nauczycieli specjalistów w zakresie udzielania wsparcia uczniom, rodzicom i nauczycielom, także z doświadczeniem migracji.

Webinar “Jak wspierać rozwój językowy uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji”

Cel: wprowadzenie do kursu “Wstęp do Dwujęzyczności”

Zachęcamy do wysłuchania webinaru, podczas którego zostaną przedstawione szczegółowe informacje dotyczące uczniów z doświadczeniem migracji oraz samego kursu, jego programu, warunków uczestnictwa oraz zapisów. Dodatkowo, będą Państwo mieli okazję wysłuchać wypowiedzi organizatorów oraz autorów kursu, którzy przybliżą Państwu ideę i cele związane z zagadnieniem dwujęzyczności.

Dostępny będzie od 15.10.2024 r., od godziny 12:00 dla zapisanych uczestników.

Rejestracja i więcej informacji

Ogólnopolskie Forum Doradców ds. Dostępności Uczenia się

Wydarzenie, które odbyło się 3-4 października zainicjowało współpracę regionalną szkół, przedszkoli i Placówek Doskonalenia Nauczycieli w zakresie wdrażania strategii sprzyjających integracji społecznej, ochronie zdrowia psychicznego, dostępności edukacyjnej w szkołach i przedszkolach wszystkich województw w kraju.

Wydarzenie zorganizowane zostało przez Instytut Badań Edukacyjnych przy wsparciu Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz UNICEF i zgromadziło przedstawiciel uczelni oraz organizacji pozarządowych, autorów interwencji realizowanych w projekcie, dyrektorów szkół oraz nauczycieli.

Pełna relacja z wydarzenia

Zamazane postacie w kolorach flagi Ukrainy. Napis: Współpraca bez granic - materiały pokonferencyjne.

Materiał pokonferencyjny “WSPÓŁPRACA BEZ GRANIC – nauczyciele na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa

Materiał opracowany został na podstawie danych zebranych podczas Forum Eksperckiego “Współpraca bez granic – nauczyciele na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa”, które odbyło się 27 czerwca 2024 r.

Zawiera on informacje dotyczące:

  • dzieci i uczniów z doświadczeniem migracji w polskim systemie edukacji;
  • roli nauczyciela w przyswajaniu języka drugiego przez uczniów z doświadczeniem migracji;
  • odpowiedzi na pytania uczestników Forum.

“Współpraca bez granic – nauczyciele na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa. Materiały pokonferencyjne.”

okładka współpraca bez granic

Źródło: IBE

14 października 2024 r.

 

Ryszard Karczewski
ryszard.karczewski@edupolis.pl

Organizacja: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Bydgoszczy



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7646107

Skip to content