04 sie Czytanie ze zrozumieniem i kreatywne pisanie – warsztaty
Biblioteka Pedagogiczna im. gen. bryg. prof. E. Zawackiej w Toruniu oraz prof. UMK, dr hab. Maciej Wróblewski zapraszają uczniów szkół podstawowych klas 6-8 do udziału w warsztatach czytania ze zrozumieniem i kreatywnego pisania, które skutecznie pomogą przygotować się do testu ósmoklasisty.
Prowadzenie i osoba odpowiedzialna za warsztaty:
prof. UMK, dr hab. Maciej Wróblewski – literaturoznawca z doświadczeniem polonisty uczącego w szkole podstawowej, krytyk literacki, współtwórca kierunku lingwistyka praktyczna i copywriting na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Przebieg warsztatów:
- w pierwszej części uczniowie będą kształcić, według autorskiej metody, umiejętność czytania ze zrozumieniem fragmentów tekstów literackich i nieliterackich (pamiętnik, dziennik, opis podróży, esej) dostosowanych do odbiorcy w wieku 12-15 lat,
- w drugiej części uczniowie będą pisać własne teksty – literackie i nieliterackie – których punktem wyjścia jest wybrany fragment przeczytanego wcześniej utworu.
Wszystkie materiały zapewnia prowadzący warsztaty.
Miejsce warsztatów:
Biblioteka Pedagogiczna im. gen. bryg. prof. E. Zawackiej w Toruniu (ul. gen. J. H. Dąbrowskiego 4).
Biblioteka Pedagogiczna im. gen. bryg. prof. Elżbiety Zawackiej w Toruniu przygotuje zestawienie bibliograficzne i quiz na temat czytania ze zrozumieniem i kreatywnego pisania, a na stronie internetowej Biblioteki i w gablotach zaprezentuje najnowsze publikacje dostępne w jej zasobach.
Czas trwania warsztatów:
- do 90 minut – warsztaty będą odbywały się w czwartki z zachowaniem obowiązującego reżimu sanitarnego.
Godziny warsztatów:
- grupa pierwsza 15.00–16.30,
- grupa druga 16.45–18.15.
Termin realizacji warsztatów:
- dwa razy w miesiącu od września do listopada 2020 r.
Maksymalna liczba osób w jednej grupie – do 10 uczestników.
Termin przesyłania zgłoszeń:
- do 10 września na adres: matej@umk.pl
Uczestnicy warsztatów proszeni są o dostarczenie na pierwsze spotkanie oświadczenia rodziców/opiekunów dotyczącego zgody na samodzielny powrót do domu po zakończeniu zajęć.
Zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Fot. Pixabay