04 wrz “Czyste powietrze – zdrowi ludzie” – kampania antysmogowa
Od 11 września do końca listopada Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy zrealizuje kampanię antysmogową w ramach projektu “Czyste powietrze-zdrowi ludzie”.
W ramach projektu zaplanowano przeprowadzenie kampanii informacyjnej dotyczącej tematyki smogu. – Głównym celem kampanii, a zarazem celem projektu, jest podniesienie poziomu świadomości mieszkańców Torunia w zakresie zagrożeń będących skutkiem kontaktu ze smogiem – wyjaśnia Marcin Centkowski, rzecznik Młyna Wiedzy.
Przedsięwzięcie jest kontynuacją działań proekologicznych realizowanych przez Centrum. W ramach kampanii toruńskie centrum nauki przygotowało i wyeksponuje pięć banerów informacyjnych poświęconych tematyce smogu. Będą one dostępne w okolicach boiska Międzynarodowego Centrum Spotkań Młodzieży, przy parkingu Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. Będzie można dowiedzieć się m.in. jakie związki chemiczne składają się na smog, czym są i skąd biorą się pyły, czym jest niska emisja oraz jak można walczyć ze smogiem.
Na jednym z banerów znajdziemy fragment komiksu przygotowanego przez Tomasza Samojlika, autora książek i komiksów dla dzieci (stworzył m.in. postać żubra Pomponika i ryjówki Dobrzyka). Na co dzień jest pracownikiem Instytutu Biologii Ssaków Polskiej Akademii Nauk w Białowieży.
Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy przygotowało również kolorowanki dla najmłodszych i ulotki o smogu. W siedzibie instytucji, a także na stronie internetowej: http://mlynwiedzy.org.pl/czyste-
Projekt Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy “Czyste powietrze-zdrowi ludzie” jest realizowany dzięki wsparciu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.