Chatbot “Edzia” pomaga nauczycielom w zdalnej edukacji

Chatbot Edzia

Chatbot “Edzia” pomaga nauczycielom w zdalnej edukacji

IBM logo

“Mam na imię Edzia i jestem Twoją wirtualną asystentką. Udzielam odpowiedzi dotyczących prowadzenia zdalnych lekcji. Mam dopiero kilka dni i jeszcze się uczę. Najlepiej rozumiem pytania krótkie i dotyczące tylko jednego zagadnienia”. Tak przedstawił się chatbot Edzia, uruchomiony 12 maja na stronach Centralnego Domu Technologii, Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog, Centrum Cyfrowego, Fundacji Szkoła z Klasą i Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Edzia została stworzona przez zespół IBM na chmurze IBM Cloud i na bazie usługi IBM Watson Assistant i wyposażona w informacje dostarczone przez ekspertów z organizacji pozarządowych i środowisk nauczycielskich.

Edzia jest ekspertką z zakresu zdalnej edukacji. Odpowiada na pytania dotyczące technik prowadzonych lekcji, narzędzi do prowadzenia lekcji online, zdalnego oceniania uczniów, bezpieczeństwa podczas e-lekcji, prawa autorskiego czy ochrony wizerunku. Umie też wskazać miejsca w sieci, zawierające scenariusze zajęć czy tutoriali i webinariów przydatnych nauczycielom.

Z chatbotem Edzią można porozmawiać na stronach:

 

Oprac. Anna Siemińska

Fot. Canva

Anna Siemińska
sieminska.anna@edupolis.pl

Organizacja: Biblioteka Pedagogiczna w Toruniu



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7646102

Skip to content