„Baśń – narzędzie pracy z dziećmi”. Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych

16 Gru „Baśń – narzędzie pracy z dziećmi”. Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych

Teatr Horzycy logoTeatr Horzycy wydał właśnie publikację z twórczymi scenariuszami zajęć dla uczniów szkoły podstawowej współtworzoną przez 20 nauczycieli i nauczycielek z województwa kujawsko-pomorskiego.

„Baśń – narzędzie pracy z dziećmi” to publikacja, która jest wynikiem twórczego spotkania Teatru z 18 nauczycielkami i 2 nauczycielami z województwa kujawsko-pomorskiego.

Inspirując się myślą Bruno Bettelheima – austriackiego psychologa i pedagoga – i jego książką „Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni”, a także spektaklem „Alicja w Krainie Czarów” w reżyserii Pawła Paszty, pracownicy Teatru Horzycy stworzyli projekt, który traktuje baśń jako narzędzie pracy z dziećmi.

Nauczycielki i nauczyciele, którzy wzięli udział w tych działaniach, opracowali autorskie scenariusze lekcji inspirowane baśniami z całego świata. Celem tych warsztatów jest nie tylko analiza literacka tych tekstów, ale przede wszystkim rozwój uczniów – wzmacnianie lub kształtowanie pewnych postaw, otwieranie na refleksję na temat sobie i swoich zachowań, czy też uwrażliwianie na perspektywę drugiego człowieka. Zajęcia te odchodzą od jedynie rozumowego odbioru baśni, kładąc nacisk również na rozwój wyobraźni oraz konfrontowanie się ze swoimi emocjami.

W niniejszej publikacji znajdziecie 22 scenariusze podzielone na dwa rozdziały – część z nich jest skierowana do klas I-III, a część do klas IV-VI szkoły podstawowej.

Zachęcamy do korzystania z całych konspektów, ale również do inspirowania się poszczególnymi ćwiczeniami i zabierania dzieci w świat baśni.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Dofinansowano z budżetu Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Baśń – narzędzie pracy z dziećmi

Beata Cieślińska
beata.cieslinska@edupolis.pl


Liczba odwiedzin:

4,492,221