Analiza „Krytyczne myślenie, ocena wiarygodności informacji” – wnioski z międzynarodowych badań edukacyjnych i przeglądu literatury

Zarys głowy człowieka, z której wyłaniają się koła zębate.

Analiza „Krytyczne myślenie, ocena wiarygodności informacji” – wnioski z międzynarodowych badań edukacyjnych i przeglądu literatury

IBE Instytut Badań Edukacyjnych - logo

Eksperci IBE przedstawiają wyniki analizy danych z międzynarodowych badań edukacyjnych ICCS, PISA i PIRLS oraz przeglądu literatury na temat krytycznego myślenia i umiejętności rozpoznawania dezinformacji.

Zapraszamy do przeczytania publikacji: Krytyczne myślenie, ocena wiarygodności informacji. Wnioski z międzynarodowych badań edukacyjnych i przeglądu literatury – plik PDF 1,1 MB.

Analizy ibe Krytyczne myslenie ocena wiarygodności informacji

Autorzy na podstawie szerokiego przeglądu literatury przedstawiają kluczowe wnioski na temat krytycznego myślenia oraz skutecznych sposobów rozwijania wśród uczniów umiejętności oceny informacji i odporności na dezinformację. Następnie, analizując różne dane, w tym z międzynarodowych badań edukacyjnych, szukają odpowiedzi na pytania: czy polska szkoła uczy krytycznego myślenia, czy polscy uczniowie potrafią krytycznie myśleć oraz czy polscy uczniowie podchodzą krytycznie do informacji znalezionych w internecie.

Publikacja zawiera także rekomendacje dla polityki edukacyjnej dotyczące rozwijania umiejętności krytycznego myślenia wśród dzieci i młodzieży.

Analiza powstała w ramach projektu IBE: Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych finansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).

2 grudnia 2024 r.

Ryszard Karczewski
ryszard.karczewski@edupolis.pl

Organizacja: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Bydgoszczy



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7370142

Skip to content