19 mar Alfabet ruchowy dla najmłodszych
Eksperci z czołowych polskich akademii wychowania fizycznego przygotowali poradnik zatytułowany „Alfabet ruchowy i podstawowe umiejętności ruchowe dla dzieci w wieku 6–12 lat”. Publikacja powstała w ramach realizacji programu „WF z AWF: Aktywny dzisiaj dla zdrowia w przyszłości”. Jej zadaniem jest wsparcie nauczycieli w procesie kształtowania podstawowych umiejętności ruchowych dzieci. Jesteśmy przekonani, że posłuży ona jako inspiracja do budowania zdrowych nawyków wśród najmłodszych.
Eksperci akademiccy z myślą o najmłodszych
Przewodnik został napisany pod redakcją naukową prof. Andrzeja Kosmola, dr Zuzanny Mazur i dr Katarzyny Płoszaj z Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Jego współautorami są eksperci – naukowcy i praktycy z akademii wychowania fizycznego z całej Polski.
Autorzy podzielili publikację na dwie główne części:
- teoretyczną – koncentrującą się na koncepcji alfabetu ruchowego (physical literacy), która jest szeroko rozwijana w systemach edukacyjnych takich krajów jak Kanada, Australia, Anglia, USA czy Irlandia,
- praktyczną – poświęconą omawianiu podstawowych umiejętności ruchowych oraz przedstawieniu wskazówek i praktycznych zastosowań koncepcji przedstawionej w części teoretycznej.
Przypomnijmy, że inicjatywa „WF z AWF – Aktywny Dzisiaj dla Zdrowia w Przyszłości” jest realizowana we współpracy Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie.
Alfabet ruchowy i podstawowe umiejętności ruchowe dla dzieci w wieku 6–12 lat (PDF 8,44 MB)
Źródło: MNiSW
_
19 marca 2024 r.