Krytyczna analiza informacji w erze post-faktu – wykład online

Plakat promujący wykład online w Bibliotece Pedagogicznej w Toruniu. Na szarym tle powyżej tekstu klawiatura, lupa, po prawej stronie smartfon i notatnik.

Krytyczna analiza informacji w erze post-faktu – wykład online

Biblioteka Pedagogiczna im. gen. bryg. prof. Elżbiety Zawackiej w Toruniu zaprasza do udziału w wykładzie online: “Krytyczna analiza informacji w erze post-faktu”. Wydarzenie odbędzie się na platformie Microsoft Teams 4 grudnia 2024 r. (środa), godz. 17:00-18:00. Wykład wygłosi prof. dr hab. Małgorzata Kowalska-Chrzanowska z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Tematyka wykładu wpisuje się w realizację jednego z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025: “Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci […]”

Udział w wykładzie jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona.

Formularz rejestracyjny

Tematyka wykładu

Celem wykładu będzie udzielenie odpowiedzi na pytania: co to znaczy myśleć krytycznie o informacjach znalezionych w Sieci? i dlaczego umiejętność weryfikacji informacji jest tak istotna w dzisiejszym świecie? W trakcie wykładu przedstawione zostaną modele rozpoznawania dezinformacji i metodyki weryfikacji informacji oraz narzędzia technologiczne wspomagające ten proces. Prelegentka odniesie się również do działalności wybranych organizacji fact-checkingowych oraz inicjatyw związanych z edukacją informacyjną.

Informacje na temat prelegenta

Prof. dr hab. Małgorzata Kowalska-Chrzanowska (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu) – doktor habilitowany nauk  humanistycznych w zakresie bibliologii i informatologii, profesor w Instytucie Badań Informacji i Komunikacji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Tutorka w kursach e-learningowych („BibWeb”, „Login: biblioteka” i „Infobrokering”) oraz licznych projektach z zakresu podnoszenia kompetencji cyfrowych (realizowanych z „Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalne” oraz Programów Operacyjnych „Wiedza Edukacja Rozwój” i „Cyfrowa Polska”). Prowadzi badania z zakresu użyteczności narzędzi cyfrowych, jakości informacji, dezinformacji i fact-checkingu, otwartych innowacji i crowdsourcingu (w tym wykorzystywania nauki obywatelskiej w obszarze nauk społecznych).

19  listopada 2024 r.

 

Katarzyna Herman
k.herman@bptorun.edu.pl


| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7333258

Skip to content