24 paź Edukacja dzieci i uczniów z doświadczeniem migracyjnym przybyłych z Ukrainy – dobre praktyki i rekomendacje
W publikacji zaprezentowano zbiór dobrych praktyk oraz rekomendacji dotyczących edukacji uczniów wielokulturowych. Autorzy wskazują kluczowe bariery i trudności włączania uczniów ukraińskich do szkół w Polsce oraz sugerują zmiany organizacyjne i metodyczne, które mogą wspierać ich efektywną integrację.
W odpowiedzi na nowe przepisy w polskim prawie oświatowym przeanalizowano i przedstawiono praktyczne rozwiązania w zakresie tworzenia klas przygotowawczych, nauczania języka polskiego jako obcego czy organizacji zajęć wyrównawczych. Ponadto, omawiane są:
- metody pracy w klasie wielokulturowej,
- wsparcie psychologiczno-pedagogiczne,
- znaczenie asystentów międzykulturowych.
Wszystkie wskazówki nawiązują do najbardziej aktualnych przepisów prawnych oraz udowodnionych naukowo praktyk.
Dzięki różnorodnym narzędziom i strategiom omawianym w publikacji, zarówno dyrektorzy jak i nauczyciele mogą skuteczniej wspierać uczniów z doświadczeniem migracyjnym, dbając o ich rozwój edukacyjny, społeczny i emocjonalny.
Źródło: IBE
24 października 2024 r.