Edukacja dzieci i uczniów z doświadczeniem migracyjnym przybyłych z Ukrainy – dobre praktyki i rekomendacje

Uśmiechnięta dziewczynka wyciąga do przodu dłonie pomalowane na żółto i na niebiesko.

Edukacja dzieci i uczniów z doświadczeniem migracyjnym przybyłych z Ukrainy – dobre praktyki i rekomendacje

IBE Instytut Badań Edukacyjnych - logo

W publikacji zaprezentowano zbiór dobrych praktyk oraz rekomendacji dotyczących edukacji uczniów wielokulturowych. Autorzy wskazują kluczowe bariery i trudności włączania uczniów ukraińskich do szkół w Polsce oraz sugerują zmiany organizacyjne i metodyczne, które mogą wspierać ich efektywną integrację.

W odpowiedzi na nowe przepisy w polskim prawie oświatowym przeanalizowano i przedstawiono praktyczne rozwiązania w zakresie tworzenia klas przygotowawczych, nauczania języka polskiego jako obcego czy organizacji zajęć wyrównawczych. Ponadto, omawiane są:

  • metody pracy w klasie wielokulturowej,
  • wsparcie psychologiczno-pedagogiczne,
  • znaczenie asystentów międzykulturowych.

 

Wszystkie wskazówki nawiązują do najbardziej aktualnych przepisów prawnych oraz udowodnionych naukowo praktyk.

Dzięki różnorodnym narzędziom i strategiom omawianym w publikacji, zarówno dyrektorzy jak i nauczyciele mogą skuteczniej wspierać uczniów z doświadczeniem migracyjnym, dbając o ich rozwój edukacyjny, społeczny i emocjonalny.

Pobierz publikację “Edukacja dzieci i uczniów z doświadczeniem migracyjnym przybyłych z Ukrainy – dobre praktyki i rekomendacje”

Edukacja dzieci i uczniów z doświadczeniem migracyjnym przybyłych z Ukrainy

Źródło: IBE

24 października 2024 r.

Ryszard Karczewski
ryszard.karczewski@edupolis.pl

Organizacja: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Bydgoszczy



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7338010

Skip to content