14 paź Działania wspierające dostępność edukacyjną w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”
W projekcie “Szkoła dostępna dla dla wszystkich” powstają materiały mające na celu podniesienie kompetencji nauczycieli specjalistów w zakresie udzielania wsparcia uczniom, rodzicom i nauczycielom, także z doświadczeniem migracji.
Webinar “Jak wspierać rozwój językowy uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji”
Cel: wprowadzenie do kursu “Wstęp do Dwujęzyczności”
Zachęcamy do wysłuchania webinaru, podczas którego zostaną przedstawione szczegółowe informacje dotyczące uczniów z doświadczeniem migracji oraz samego kursu, jego programu, warunków uczestnictwa oraz zapisów. Dodatkowo, będą Państwo mieli okazję wysłuchać wypowiedzi organizatorów oraz autorów kursu, którzy przybliżą Państwu ideę i cele związane z zagadnieniem dwujęzyczności.
Dostępny będzie od 15.10.2024 r., od godziny 12:00 dla zapisanych uczestników.
Rejestracja i więcej informacji
Ogólnopolskie Forum Doradców ds. Dostępności Uczenia się
Wydarzenie, które odbyło się 3-4 października zainicjowało współpracę regionalną szkół, przedszkoli i Placówek Doskonalenia Nauczycieli w zakresie wdrażania strategii sprzyjających integracji społecznej, ochronie zdrowia psychicznego, dostępności edukacyjnej w szkołach i przedszkolach wszystkich województw w kraju.
Wydarzenie zorganizowane zostało przez Instytut Badań Edukacyjnych przy wsparciu Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz UNICEF i zgromadziło przedstawiciel uczelni oraz organizacji pozarządowych, autorów interwencji realizowanych w projekcie, dyrektorów szkół oraz nauczycieli.
Materiał pokonferencyjny “WSPÓŁPRACA BEZ GRANIC – nauczyciele na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa
Materiał opracowany został na podstawie danych zebranych podczas Forum Eksperckiego “Współpraca bez granic – nauczyciele na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa”, które odbyło się 27 czerwca 2024 r.
Zawiera on informacje dotyczące:
- dzieci i uczniów z doświadczeniem migracji w polskim systemie edukacji;
- roli nauczyciela w przyswajaniu języka drugiego przez uczniów z doświadczeniem migracji;
- odpowiedzi na pytania uczestników Forum.
Źródło: IBE
14 października 2024 r.