Olimpiada Zwolnieni z Teorii – 11. edycja

Olimpiada Zwolnieni z Teorii – 11. edycja

zwolnieni z teorii - logo

W roku szkolnym 2024/2025 odbędzie się 11. edycja Olimpiady Zwolnieni z Teorii, której organizatorem jest Fundacja Zwolnieni z Teorii. Organizator zachęca do zgłaszania się szkół do udziału w tym przedsięwzięciu.

Zwolnieni z Teorii to ogólnopolska praktyczna olimpiada dla szkół ponadpodstawowych, w ramach której uczniowie i uczennice realizują prawdziwe projekty społeczne. Dzięki temu zdobywają umiejętności potrzebne na rynku pracy, uczą się zarządzania, pracy zespołowej, komunikacji i rozwiązywania problemów oraz zdobywają międzynarodowe certyfikaty pomocne przy szukaniu pracy lub rekrutacji na studia.

Fundacja Zwolnieni z Teorii umożliwia zaproszenie do szkoły Ambasadora, który opowie młodzieży o korzyściach z udziału w olimpiadzie.

ZGŁOSZENIE SZKOŁY

Ambasadorzy Olimpiady Zwolnieni z Teorii to osoby, które mają za sobą realizację własnego projektu społecznego. Oni najlepiej inspirują młodych do działania. Ambasadorzy dzielą się z uczniami własnymi doświadczeniami i opowiadają o korzyściach z udziału. Spotkania są bezpłatne i odbywają się w formie 45-minutowych prezentacji multimedialnych. Więcej informacji i możliwość zgłoszenia się na wizytę na stronie fundacji.

REALIZACJA KIERUNKÓW POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2024/25

Cele Fundacji Zwolnieni z Teorii i systemu oświaty są spójne. Wśród kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/25 znalazły się: wspieranie edukacji obywatelskiej i umiejętności zawodowych oraz rozwijanie u uczniów wrażliwości i empatii. Realizacja projektów społecznych przez młodzież w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii umożliwia rozwój w tych obszarach. Wzmacnia zaangażowanie w sprawy społeczne i wrażliwość na otaczającą rzeczywistość młodych oraz jest okazją do pozyskania umiejętności i kompetencji kluczowych na rynku pracy i w dorosłym życiu.

Fundacja Zwolnieni z Teorii wspiera także nauczycieli i nauczycielki. Fundacja umożliwia nauczycielom/kom udział w bezpłatnych szkoleniach, webinarach, udostępnia materiały merytoryczne. Oferuje także dedykowaną platformę dla nauczycieli z Bazą Wiedzy i możliwością monitorowania postępów uczniów.

Olimpiada Zwolnieni z Teorii doskonale wpisuje się w cele edukacyjne szkół ponadpodstawowych i może być dla szkoły doskonałą okazją dla wspierania młodzieży w zdobywaniu kompetencji przydatnych w dorosłym życiu.

KORZYŚCI DLA SZKOŁY

Zaangażowanie w Zwolnionych z Teorii jest jedną z możliwości wprowadzenia do szkół innowacyjnych metod nauczania. Dzięki projektom zespołowym młodzież uczy się poprzez doświadczenie. Umożliwia to także otwieranie się na perspektywę uczniów/uczennic i rozwój ich zainteresowań. Wiele szkół wprowadza realizację projektów społecznych w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii do swojego programu profilaktyczno-wychowawczego, co umożliwia systematyczne włączanie uczniów w działania. Co więcej, zaangażowanie szkoły w Olimpiadę Zwolnieni z Teorii zwiększa widoczność i szkoły w środowisku lokalnym. Inicjatywy społeczne realizowane przez uczniów w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii są zauważane w mediach lokalnych i ogólnopolskich. Jako Zwolnieni z Teorii prowadzimy także Ranking Szkół Zwolnieni z Teorii. To ranking szkół, które sprzyjają zaangażowaniu społecznemu i rozwojowi kompetencji praktycznych uczniów. Przedstawia ponad 400 szkół, których uczniowie najlepiej poradzili sobie z wyzwaniem zarządzania projektem, autoprezentacji czy pracy w zespole.

Ranking

Szkołom z czołowych miejsc rankingu wręczane są nagrody przez przedstawicieli najwyższych władz państwowych i prezesów największych firm na oczach tysięcy osób podczas uroczystej gali, co przyczynia się do wzrostu prestiżu szkoły.

KORZYŚCI DLA UCZNIÓW

Udział w Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii umożliwia młodzieży rozwój kompetencji cenionych na rynku pracy. Uczniowie zdobywają doświadczenie w zarządzaniu projektami. Wspiera ich w tym platforma, która prowadzi ich przez proces planowania i realizacji prawdziwego projektu społecznego. Każda osoba, która ukończy projekt zespołowy, zostaje Finalistą/tką Olimpiady Zwolnieni z Teorii. Najlepsze zespoły w Polsce rywalizują o „Wilki”. To nagrody, które podczas Wielkiego Finału — wydarzenia na zakończenie Olimpiady — wręczają przedstawiciele najwyższych władz państwowych i prezesi największych firm.

Po zrealizowaniu projektu każdy uczeń otrzymuje międzynarodowy certyfikat z zarządzania projektami zgodny z metodyką Project Management Institute ATP. Project Management Institute to prestiżowa instytucja zrzeszająca 500 tysięcy kierowników projektów z całego świata. Certyfikaty Zwolnionych z Teorii są rozpoznawalne przez najlepszych pracodawców. Ukończenie projektu społecznego pomaga także w rekrutacji na uczelnie zagraniczne oraz na Politechnikę Śląską, która przyznaje Finalistom/tkom Olimpiady Zwolnieni z Teorii dodatkowe 20 punktów w rekrutacji na studia.

KORZYŚCI DLA NAUCZYCIELI

Projekt wspiera nie tylko młodzież, ale także nauczycieli i nauczycielki. Umożliwia udział w bezpłatnych szkoleniach, webinarach, dostęp materiałów merytorycznych. Platforma nauczycielska umożliwia dostęp do bogatej Bazy Wiedzy oraz możliwość monitorowania postępów uczniów w realizacji projektu społecznego.

Źródło: zwolnienizteorii.pl

26 sierpnia 2024 r.

Ryszard Karczewski
ryszard.karczewski@edupolis.pl

Organizacja: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Bydgoszczy



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7641044

Skip to content