Dyskalkulia – neuronalne podłoże, metody badania i terapii (relacja)

dzieci przy tablicy

Dyskalkulia – neuronalne podłoże, metody badania i terapii (relacja)

KPCEN Bydgoszcz

15 listopada br. Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy zaprosiło nauczycieli różnych specjalności na wykład dr Małgorzaty Gut, kierownika Pracowni Poznania Matematycznego z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Dyskalkulia – neuronalne podłoże, metody badania i terapii. Podczas dwugodzinnego webinarium ekspertka przedstawiła wyniki najnowszych badań na temat mózgowych podstaw i wczesnego rozpoznawania dyskalkulii. Zaprezentowała również rezultaty badań nad efektywnością treningów poznawczych za pomocą matematycznych gier komputerowych, np. Kalkulilo i Numbala, w  rozwijaniu podstawowych umiejętności numerycznych. Prowadząca wysunęła wniosek, że im wcześniej poddamy dzieci ćwiczeniom, zaproponujemy odpowiednie strategie uczenia się, tym większe są szanse na poprawę zasobów umysłowych.  Spotkanie zakończyła dyskusja panelowa oraz wskazówki dla nauczycieli, jak pracować z uczniami dysfunkcyjnymi, aby ułatwić im osiąganie sukcesów nie tylko w szkole, ale również w życiu codziennym.

Oprac. J. Prud

Zdjęcie gł.: mohamed Hassan (Pixabay)

22 listopada 2021 r.

Anna Siemińska
sieminska.anna@edupolis.pl

Organizacja: Biblioteka Pedagogiczna w Toruniu



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7639215

Skip to content