13 paź Ruszyła nowa kampania edukacyjna z cyberbezpieczeństwa
Kampania edukacyjna „Bądź z innej bajki” powstała we współpracy Ministerstwa Cyfryzacji, Państwowego Instytutu Badawczego NASK oraz Stowarzyszenia Góry Kultury. Jej celem jest uświadomienie rodzicom, że wirtualna rzeczywistość nie zawsze jest bezpiecznym miejscem. Internetowe zagrożenia zostały tutaj przedstawione w formie uwspółcześnionych wersji klasycznych baśni.
Kampania przybliża najczęstsze niebezpieczeństwa w sieci, takie jak hejt, grooming, patostreamy czy FOMO. Bajki zostały uzupełnione o podcasty z wypowiedziami ekspertów, którzy doradzą rodzicom, jak rozmawiać z dziećmi na temat wybranych problemów, a także podpowiedzą, jak sobie z nimi skutecznie radzić. Dopełnieniem każdej z opowieści jest specjalna broszura z poradami, którą będzie można wydrukować i powiesić w domu albo w szkole.
Realizowane w ramach kampanii treści będą publikowane od 8 października do 24 listopada na stronie internetowej projektu www.gov.pl/badz-z-innej-bajki, a także na stronach internetowych oraz w mediach społecznościowych Ministerstwa Cyfryzacji, Państwowego Instytutu Badawczego NASK i Stowarzyszenia „Góry Kultury”.
Zachęcamy do obejrzenia pierwszego filmu filmu „Królowa Śniegu #patostreamy””. Szkodliwe treści niczym zima opanowały cały świat i… Przekonajcie się sami!
Pomysłodawcą kampanii jest Stowarzyszenie Góry Kultury, którego zwycięska koncepcja została wyłoniona w konkursie „(Nie)Bezpieczni w sieci”, organizowanym przez Ministerstwo Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK.
Więcej informacji na temat kampanii edukacyjnej „Bądź z innej bajki”
Źródło: ose.gov.pl, www.gov.pl
Graf. gł. www.gov.pl/web/badz-z-innej-bajki