Pozwólcie mi działać, doświadczać i badać

Pozwólcie mi działać, doświadczać i badać

17 lutego 2020 roku w Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy odbyła się konferencja “Pozwólcie mi działać, doświadczać i badać”, poświęcona propagowaniu  idei pedagogiki Celestyna Freineta.

Wśród zainteresowanych tematyką byli nauczyciele wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Po części wprowadzającej “Doświadczenia poszukujące źródłem dziecięcego działania i badania” nauczyciele wzięli udział w trzech warsztatach:

Matematyczne badania  i odkrycia

Nauczyciele prowadzili badania od samodzielnie  narysowanego dowolnego układ linii, do ułożenia linii sugerowanego fiszką prowadzącą. Efektem tych badań było odkrycie linii prostopadłych, następnie odszukiwanie ich na rysunkach, w otoczeniu i rysowanie.

Pozytywne zamieszanie

Na uczestników zajęć czekały doświadczenia,  wykonanie których sugerowały proste, czytelne fiszki prowadzące. Badacze stawiali najpierw hipotezy, następnie poprzez działanie sprawdzali poprawność swoich przypuszczeń.

Muzyczne poszukiwania

Zanim nauczyciele zaczęli muzykować na nietypowym instrumencie, najpierw musieli ten instrument przygotować. W tym celu nalewali wodę do ośmiu wysokich szklanek i stukali w nie pałeczkami tak długo, aż uzyskali gamę. Po nastrojeniu instrumentów, popłynęły dźwięczne melodie prostych, znanych utworów.

Oprac. G. Szczepańczyk

Zdjęcie gł.: Tworzenie instrumentu muzycznego, fot. Grażyna Szczepańczyk

Źródło: www.kujawsko-pomorskie.pl

Anna Siemińska
sieminska.anna@edupolis.pl

Organizacja: Biblioteka Pedagogiczna w Toruniu



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7337805

Skip to content