Edupolis

Nauka przez zabawę

  • Plakat promujący najnowszy artykuł z serii: "Frajda z nauczania".

Nauka przez zabawę

Ośrodek Rozwoju Edukacji zaprasza do lektury artykułu z cyklu: "Frajda z nauczania". W najnowszym artykule: "Nauka przez zabawę",  Danuta Sterna podejmuje temat roli zabawy w procesie dydaktycznym. Autorka wychodzi z założenia, że włączenie elementów zabawy do nauczania jest nie tylko wartościowe, ale i niezbędne, ponieważ sprzyja zapamiętywaniu i kreatywności. Wśród czynników wspomagających te procesy wymienia m.in. odpoczynek, aktywność ruchową, zabawę słowem czy zaangażowanie w gry.

Tekst prezentuje kilkadziesiąt pomysłów na wykorzystanie gier i zabaw oraz ćwiczeń fizycznych na zajęciach różnych przedmiotów. Wśród tych dobrych praktyk znajdziemy zarówno znane już nauczycielom zabawy, takie jak „Sklep”, „Muzeum lektur szkolnych” lub „Ja mam – kto ma?”, jak i autorskie rozwiązania, np. gra w „Zasadę” lub „Bilet wyjścia”. Propozycje te zostały zebrane od nauczycieli wymieniających się doświadczeniami w ramach forum „Frajda z nauczania”.

Artykuł może stanowić cenne źródło inspiracji, zwłaszcza dla młodych nauczycieli.

Załączniki:

Źródło: ORE

drukuj (Nauka przez zabawę)

Metryka

  • Data2025-04-02