Edupolis

Profil absolwenta szkoły ponadpodstawowej - zaproszenie do udziału w konsultacjach

  • Baner konsultacji profilu absolwenta z logotypem IBE.

Profil absolwenta szkoły ponadpodstawowej - zaproszenie do udziału w konsultacjach

Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy (IBE) zaprasza nauczycieli, uczniów, pracowników naukowych i pracodawców do udziału w konsultacjach profilu absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych. Termin zgłoszeń: 4 marca br.

IBE poszukuje:

  • nauczycieli szkół ponadpodstawowych (liceów, techników, szkół branżowych I i II stopnia),
  • pełnoletnich uczniów szkół ponadpodstawowych,
  • przedstawicieli środowiska akademickiego,
  • przedstawicieli pracodawców.

Sposób pracy

Prace nad profilem będą prowadzone w drugim kwartale 2025 roku. IBE planuje, że w tym czasie grupy spotkają się online czterokrotnie na około półtorej godziny (11 marca spotkanie organizacyjne, od marca do czerwca – odbędą się konsultacje w grupach roboczych). Uczestnicy zostaną poproszeni o zapoznanie się z propozycją profilu i przekazanie informacji zwrotnej – swoich komentarzy i przemyśleń.

IBE nie przewiduje wynagrodzenia za udział w pracach grup konsultacyjnych.

Zgłoszenia udziału do 4 marca 2025 r. poprzez formularz online. Liczba miejsc w grupach jest ograniczona. 

Czym jest profil absolwenta i absolwentki?

Profil absolwenta i absolwentki szkoły ponadpodstawowej to dokument określający kluczowe kompetencje i umiejętności, jakie powinna mieć osoba po ukończeniu edukacji na tym poziomie.

To mapa drogowa, dzięki której:

  • uczniowie będą wiedzieć, PO CO się uczą;
  • rodzice będą wiedzieć, CZEGO OCZEKIWAĆ od szkoły;
  • nauczyciele będą wiedzieć, JAKIE KOMPETENCJE powinni kształtować u uczniów i uczennic, JAKA WIEDZA jest do tego niezbędna, JAKIE WARTOŚCI powinny przyświecać ich pracy z uczniami i uczennicami.

 

W grudniu 2024 roku powstał „Profil absolwenta i absolwentki przedszkola i szkoły podstawowej”. Jest on podstawą, wokół której zostanie przygotowana reforma edukacji.

IBE chce przygotować profil absolwentów szkół ponadpodstawowych: liceów, techników i szkół branżowych (I i II stopnia). Powinien on oddawać specyfikę poszczególnych typów szkół.