Edupolis
Linki do serwisów
Forum Nauczycieli Edukacji Wczesnoszkolnej „Matematyczne podróże”
Forum Nauczycieli Edukacji Wczesnoszkolnej „Matematyczne podróże”
Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej będą mieli okazję do poszerzenia warsztatu pracy, nawiązania nowych kontaktów i wymiany doświadczeń podczas Forum „Matematyczne podróże”. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Organizatorzy
- Kto im da skrzydła? – twórcza edukacja wczesnoszkolna
- Szkoła Podstawowa nr 75 im. Marii Konopnickiej w Warszawie
- Stowarzyszenie „Rozwiń się” Edukacja, Kultura, Sport
- Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku
- Fundacja Uniwersytet Dzieci
Ramowy plan
- 10:00-10:30 – rejestracja, wybór warsztatów, kawa, herbata, wystawy towarzyszące
- 10:30-11:00 – powitanie i otwarcie forum, podsumowanie konkursu „Matematyczne podróże”
- 11:15-12:30 – I tura warsztatów
- 12:45-14:00 – II tura warsztatów
- 14:00-14:30 – przerwa kawowa
- 14:45-16:00 – III tura warsztatów
- 16:00 – zakończenie forum, odbiór zaświadczeń
Warsztaty (do wyboru)
- DOŚWIADCZAM, OBSERWUJĘ, RYSUJĘ, czyli jak wprowadzić ucznia w świat geometrii.
Podczas warsztatu zaproponujemy nauczycielom metody i narzędzia wspomagające kształcenie intuicji geometrycznych dziecka. Podzielimy się sprawdzonymi, atrakcyjnymi dla ucznia ćwiczeniami, które można wykorzystać już na starcie.
- Geometria w świecie sztuki.
Pająki, kryształy oraz słomki i sznurki w rolach głównych – warsztat plastyczny, podczas którego uczestnicy wykonają własne dekoracyjne pająki.
- Geometryczne wygibasy.
Jak bawić się geometrią w klasach młodszych? Jakie gry i zabawy wspierają w tym temacie nauczyciela? Na co zwrócić uwagę przy doborze zabaw?
- Gry, matematyka i emocje.
Wykorzystanie gier na zajęciach to nie tylko ćwiczenie i rozwijanie wielu umiejętności matematycznych to również naturalna sytuacja, w której pojawiają się emocje.
Złość, radość, zniecierpliwienie, frustracja, ekscytacja i wiele innych. Trzeba je przeżyć, obsłużyć, wyregulować. A przede wszystkim zauważyć i nazwać. Jak opiekować pojawiające się na zajęciach matematycznych emocje?
- Jak daleko od słońca jest ziemia?
Zapoznanie z metodą „pytań i doświadczeń”. Pomysły na ciekawe lekcje matematyki, które można przeprowadzić korzystając z zasobów Uniwersytetu Dzieci
- Matematyczne opowieści o świecie wg metody Marii Montessori
Jak ludzie zaczęli liczyć i co z tego wynikło? Uczestnicy warsztatu doświadczą na sobie, jak wygląda opowieść montessoriańska i dowiedzą się, jaką rolę pełnią opowieści w metodzie Marii Montessori.
- Matematyka w terenie
Czy można uczyć się matematyki w ogrodzie? W Ogrodzie Saskim na pewno! Każdy uczestnik warsztatów będzie mógł przetestować osobiście, jak wyglądają matematyczne zajęcia w terenie.
- Matematyczne wycieczki małych robotów
Ozobot to mały robot, którego pracę można zakodować zwykłymi flamastrami. Podczas warsztatu sprawdzimy, jak można wykorzystać te możliwości w edukacji matematycznej.
- Muzeum miar – historyczne zbiory metrologiczne głównego urzędu miar
Zwiedzanie z oprowadzaniem muzeum Głównego Urzędu Miar w Warszawie przy ul. Elektoralnej 2.
- Szkoła jest SMART!
Wykorzystanie gier typu SMART w szkolnej praktyce, poznanie i przetestowanie wybranych gier, propozycje i przykłady zajęć.
- W TYM ZAPISIE JEST METODA, czyli różne sposoby rozwiązywania i zapisywania rozwiązań zadań tekstowych.
Podczas warsztatu wspólnie omówimy różne strategie rozwiązań zadań tekstowych, które pozwolą uczniom stawić czoła matematycznym wyzwaniom. Przeanalizujemy i zinterpretujemy rozwiązania uczniowskie. Skorzystamy z metody „Myślącej klasy”.
Miejsce: Szkoła Podstawowa nr 75 im. Marii Konopnickiej w Warszawie, ul. Niecała 14.
Termin: 29 marca 2025 r. (sobota).
Metryka
- Data2025-02-25