Edupolis

Forum Nauczycieli Edukacji Wczesnoszkolnej „Matematyczne podróże”

  • Wijąca się droga, a wokół wzory i symbole matematyczne.

Forum Nauczycieli Edukacji Wczesnoszkolnej „Matematyczne podróże”

Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej będą mieli okazję do poszerzenia warsztatu pracy, nawiązania nowych kontaktów i wymiany doświadczeń podczas Forum „Matematyczne podróże”. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. 

Organizatorzy

  • Kto im da skrzydła? – twórcza edukacja wczesnoszkolna
  • Szkoła Podstawowa nr 75 im. Marii Konopnickiej w Warszawie
  • Stowarzyszenie „Rozwiń się” Edukacja, Kultura, Sport
  • Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku
  • Fundacja Uniwersytet Dzieci

Ramowy plan

  • 10:00-10:30 – rejestracja, wybór warsztatów, kawa, herbata, wystawy towarzyszące
  • 10:30-11:00 – powitanie i otwarcie forum, podsumowanie konkursu „Matematyczne podróże”
  • 11:15-12:30 – I tura warsztatów
  • 12:45-14:00 – II tura warsztatów
  • 14:00-14:30 – przerwa kawowa
  • 14:45-16:00 – III tura warsztatów
  • 16:00 – zakończenie forum, odbiór zaświadczeń

Warsztaty (do wyboru)

  • DOŚWIADCZAM, OBSERWUJĘ, RYSUJĘ, czyli jak wprowadzić ucznia w świat geometrii.

Podczas warsztatu zaproponujemy nauczycielom metody i narzędzia wspomagające kształcenie intuicji geometrycznych dziecka. Podzielimy się sprawdzonymi, atrakcyjnymi dla ucznia ćwiczeniami, które można wykorzystać już na starcie.

  • Geometria w świecie sztuki.

Pająki, kryształy oraz słomki i sznurki w rolach głównych – warsztat plastyczny, podczas którego uczestnicy wykonają własne dekoracyjne pająki.

  • Geometryczne wygibasy.

Jak bawić się geometrią w klasach młodszych? Jakie gry i zabawy wspierają w tym temacie nauczyciela? Na co zwrócić uwagę przy doborze zabaw?

  • Gry, matematyka i emocje.

Wykorzystanie gier na zajęciach to nie tylko ćwiczenie i rozwijanie wielu umiejętności matematycznych to również naturalna sytuacja, w której pojawiają się emocje.

Złość, radość, zniecierpliwienie, frustracja, ekscytacja i wiele innych. Trzeba je przeżyć, obsłużyć, wyregulować. A przede wszystkim zauważyć i nazwać. Jak opiekować pojawiające się na zajęciach matematycznych emocje?

  • Jak daleko od słońca jest ziemia?

Zapoznanie z metodą „pytań i doświadczeń”. Pomysły na ciekawe lekcje matematyki, które można przeprowadzić korzystając z zasobów Uniwersytetu Dzieci

  • Matematyczne opowieści o świecie wg metody Marii Montessori

Jak ludzie zaczęli liczyć i co z tego wynikło? Uczestnicy warsztatu doświadczą na sobie, jak wygląda opowieść montessoriańska i dowiedzą się, jaką rolę pełnią opowieści w metodzie Marii Montessori.

  • Matematyka w terenie

Czy można uczyć się matematyki w ogrodzie? W Ogrodzie Saskim na pewno! Każdy uczestnik warsztatów będzie mógł przetestować osobiście, jak wyglądają matematyczne zajęcia w terenie.

  • Matematyczne wycieczki małych robotów

Ozobot to mały robot, którego pracę można zakodować zwykłymi flamastrami. Podczas warsztatu sprawdzimy, jak można wykorzystać te możliwości w edukacji matematycznej.

  • Muzeum miar – historyczne zbiory metrologiczne głównego urzędu miar

Zwiedzanie z oprowadzaniem muzeum Głównego Urzędu Miar w Warszawie przy ul. Elektoralnej 2.

  • Szkoła jest SMART!

Wykorzystanie gier typu SMART w szkolnej praktyce, poznanie i przetestowanie wybranych gier, propozycje i przykłady zajęć.

  • W TYM ZAPISIE JEST METODA, czyli różne sposoby rozwiązywania i zapisywania rozwiązań zadań tekstowych.

Podczas warsztatu wspólnie omówimy różne strategie rozwiązań zadań tekstowych, które pozwolą uczniom stawić czoła matematycznym wyzwaniom. Przeanalizujemy i zinterpretujemy rozwiązania uczniowskie. Skorzystamy z metody „Myślącej klasy”.

Formularz zgłoszeniowy

Miejsce:  Szkoła Podstawowa nr 75 im. Marii Konopnickiej w Warszawie, ul. Niecała 14.

Termin: 29 marca 2025 r. (sobota).

Metryka

  • Data2025-02-25