„Szanse i wyzwania w pracy z grupą zróżnicowaną w świetlicy szkolnej” - nowa publikacja
„Szanse i wyzwania w pracy z grupą zróżnicowaną w świetlicy szkolnej” - nowa publikacja
„Szanse i wyzwania w pracy z grupą zróżnicowaną w świetlicy szkolnej” to poradnik przeznaczony dla nauczycieli, pedagogów i dyrektorów szkół odpowiedzialnych za organizację przestrzeni i aktywności dzieci w świetlicach szkolnych.
Autorka Katarzyna Leśniewska zwraca uwagę na zapisy prawne określające charakter zajęć świetlicowych, a także aspekty konieczne do uwzględnienia podczas planowania aktywności uczniów i wyposażania sali. Wskazuje konkretne rozwiązania, które dostosują zajęcia w świetlicy do zróżnicowanych potrzeb dzieci. Proponuje ciekawe gry i zabawy oraz pomysły na zaaranżowanie miejsc do pracy i wyciszenia.
Autorka wyszczególnia również kompetencje nauczyciela niezbędne do pracy w szkolnej świetlicy, zwłaszcza związane w rozpoznawaniem potrzeb podopiecznych, czujnością oraz umiejętnością reagowania na ich bieżące samopoczucie. Jak zauważa, świetlica powinna być miejscem służącym rozwojowi psychicznemu, fizycznemu i społecznemu dzieci, a także umożliwiającym im przygotowanie się do lekcji.