Edupolis

„Szanse i wyzwania w pracy z grupą zróżnicowaną w świetlicy szkolnej” - nowa publikacja

  • Okładka publikacji "Szanse i wyzwania w pracy z grupą zróżnicowaną w świetlicy szkolnej".

„Szanse i wyzwania w pracy z grupą zróżnicowaną w świetlicy szkolnej” - nowa publikacja

„Szanse i wyzwania w pracy z grupą zróżnicowaną w świetlicy szkolnej” to poradnik przeznaczony dla nauczycieli, pedagogów i dyrektorów szkół odpowiedzialnych za organizację przestrzeni i aktywności dzieci w świetlicach szkolnych.

Autorka Katarzyna Leśniewska zwraca uwagę na zapisy prawne określające charakter zajęć świetlicowych, a także aspekty konieczne do uwzględnienia podczas planowania aktywności uczniów i wyposażania sali. Wskazuje konkretne rozwiązania, które dostosują zajęcia w świetlicy do zróżnicowanych potrzeb dzieci. Proponuje ciekawe gry i zabawy oraz pomysły na zaaranżowanie miejsc do pracy i wyciszenia.

Autorka wyszczególnia również kompetencje nauczyciela niezbędne do pracy w szkolnej świetlicy, zwłaszcza związane w rozpoznawaniem potrzeb podopiecznych, czujnością oraz umiejętnością reagowania na ich bieżące samopoczucie. Jak zauważa, świetlica powinna być miejscem służącym rozwojowi psychicznemu, fizycznemu i społecznemu dzieci, a także umożliwiającym im przygotowanie się do lekcji.

Szanse i wyzwania w pracy z grupą zróżnicowaną w świetlicy szkolnej 2025

 

Źródło: ORE

Metryka

  • Data 2025-12-16