Edupolis

Startuje X edycja Filmowego Konkursu Historycznego „Patria Nostra” – zapraszamy do udziału

  • Startuje X edycja Filmowego Konkursu Historycznego „Patria Nostra” – zapraszamy do udziału

Startuje X edycja Filmowego Konkursu Historycznego „Patria Nostra” – zapraszamy do udziału

Zapraszamy młodzież oraz nauczycieli/opiekunów do udziału w X  edycji Filmowego Konkursu Historycznego „Patria Nostra”.

Konkurs adresowany jest do młodzieży szkolnej w wieku 12 – 19 lat pod opieką osoby dorosłej. Uczestnicy konkursu to 3 – osobowe drużyny uczniowskie pod opieką nauczyciela, rodzica, trenera lub wychowawcy. Drużyna może być zgłoszona przez: szkołę, klub sportowy, organizację społeczną lub inną instytucję. Dopuszczamy możliwość zgłoszenia drużyny rodzinnej. Dopuszczamy zgłoszenie ostatecznie drużyny 1 lub 2 osobowej pod opieką osoby dorosłej.

Chętni do wzięcia udziału w konkursie proszeni są o dokonanie rejestracji poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego znajdującego się na stronie internetowej konkursu. 

Udział w konkursie polega na wykonaniu 45 – 60 sekundowej animacji komputerowej lub filmu dotyczącego wydarzeń z historii naszego kraju, które miały miejsce w okresie konkretnego tygodnia kalendarza historycznego. Drużyna ma do wyboru 8 – 10 tematów, które dostępne są po zalogowaniu się do systemu. Co najmniej 30 sekund pracy konkursowej stanowić powinny autorskie nagrania filmowe. Zachęcamy do zapoznania się z regulaminem aby uniknąć odsyłania prac do poprawy i dostosowania do wymogów regulaminu

Parametry techniczne prac konkursowych:

  • czas animacji oraz filmu: od 45 sekund do 60 sekund
  • rozdzielczość: full HD, 4K, 1920 x 1080
  • formaty pliku: MP4, H264
  • bitrate min 6 max 12, rozszerzenie dźwięku AAC

Ocena prac konkursowych

W terminie ok. trzech tygodni przed Galą Finałową wszystkie prace konkursowe zostaną opublikowane na stronie internetowej konkursu. Po opublikowaniu prac odbędzie się głosowanie na najlepsze prace. W głosowaniu biorą udział wszyscy uczestnicy konkursu. Zasady głosowania będą podobne do formuły znanej z konkursów Eurowizji, czyli uczestnicy konkursu nie mogą głosować na siebie, natomiast mogą głosować na ich zdaniem najlepsze prace konkursowe innych uczestników.

Głosowanie przebiegać będzie drogą internetową. System głosowania dostępny będzie na Koncie Uczestnika po zalogowaniu i zostanie uaktywniony po opublikowaniu wszystkich prac konkursowych.

Każda drużyna głosuje jako całość – dlatego też prosimy o wspólne wcześniejsze wewnętrzne uzgodnienie wyniku głosowania drużyny. W przypadku zdobycia takiej samej liczby punktów przez kilka drużyn o przyznaniu miejsc decyduje Zespół Fundacji na podstawie subiektywnej oceny prac. 

Dodatkowo w roku 2025 wprowadzamy Kapitułę składającą się z trzech kompetentnych osób dorosłych, którzy również będą głosowali na najlepsze prace konkursowe.  

W konkursie „Patria Nostra” nagrody otrzymują wszyscy uczestnicy, niezależnie od miejsca, które zajmą w konkursie!

Nagrody będą wręczane podczas uroczystości Gali Finałowej oraz wysłane pocztą do pozostałych uczestników konkursu.

Termin rejestracji do konkursu trwa do: 22 października 2025 r.

Głosowanie się odbędzie w dniach: 3 – 9 listopada 2025 r.

Gala Finałowa: 24 listopada  2025 r.

link do rejestracji: konkurs.patrianostra.pl

Redakcja KOHR