Edupolis

Pozostałe 1 kwartał 2025

Galeria zdjęć

  • Osoby siedzące przy stole
  • Osoby siedzące przy stole
  • Osoby siedzące przy stole
  • Mężczyzna w niebieskiej kurtce pozuje do zdjęcia przy osobach siedzących przy stole
  • Osoby siedzące przy stole
  • Osoby siedzące przy stole

Magia Świąt. Zajęcia plastyczne w Bibliotece Chełmionka

Książnica Kopernikańska w Toruniu zaprasza 19 grudnia o godz. 16.00 do biblioteki przy ul. Żwirki i Wigury 39/41. Wspólnie zrobicie: świąteczne ozdoby, kolorowe łańcuchy na choinkę, elementy do dekoracji wigilijnego stołu i świąteczne kartki.

Organizatorzy zapraszają dzieci w każdym wieku, te młodsze wraz z opiekunami. Zajęcia potrwają do godz. 18.00.

Wstęp jest bezpłatny. Więcej informacji: 56 652 90 82.

13 grudnia 2024 r.

  • Książki układające się w kształt choinki.

Książka na Święta

Zostań św. Mikołajem. Podaruj dzieciom książki, których już nie potrzebujesz. Organizatorzy przekażą je domom dziecka w województwie kujawsko-pomorskim.

Książki zbierane są w następujących bibliotekach:

  • Książnica Kopernikańska, ul. Słowackiego 8
  • Biblioteka Stare Miasto, ul. Jęczmienna 23
  • Mediateka w Młynach, ul. Kościuszki 77
  • Biblioteka Bydgoskie Przedmieście, ul. Mickiewicza 61
  • Biblioteka na Podgórzu, ul. Poznańska 52
  • Biblioteka Lelewela, ul. Lelewela 3
  • Biblioteka Rudak, ul. Okólna 169
  • Biblioteka Chełmionka, ul. Żwirki i Wigury 39/41
  • Biblioteka Multimedialna Pod Bażantem, ul. Fałata 35
  • Biblioteka Rubinkowo, ul. Łyskowskiego 29/35
  • Mediateka Raszei, ul. Raszei 1

Inicjatorem akcji jest Młodzieżowy Sejmik Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Książki zbierane są do 18 grudnia 2024 r.

Uwaga: organizatorzy nie zbierają podręczników i atlasów.

Metryka

  • Data 2024-12-16
  • Sala wypełniona młodzieżą i dorosłymi.

Cel: rozwój młodych

70 mln złotych z marszałkowskiego budżetu obywatelskiego trafi na realizację projektów adresowanych do dzieci i młodzieży w Kujawsko-Pomorskiem. Granty będą przyznawane za pośrednictwem lokalnych grup działania. O uruchomieniu pierwszych naborów wniosków poinformował w środę (18 grudnia) marszałek Piotr Całbecki. Zakładka Lokalne Grupy Działania

– Duży pakiet środków w naszym nowym programie operacyjnym to pieniądze na projekty wspierające rozwój młodych ludzi. Konkursy grantowe ogłoszone przez lokalne grupy działania tylko w tym roku opiewają na kwotę ponad 2 mln euro. To pieniądze, które trafią m.in. na organizację warsztatów naukowych, zajęć sportowych, umożliwią rozwijanie umiejętności i zainteresowań, dlatego gorąco zachęcam do zgłaszania waszych inicjatyw w lokalnej grupie działania – podkreślił podczas spotkania z młodzieżą w X Liceum Ogólnokształcącym w Toruniu marszałek Piotr Całbecki. – To wy jesteście przyszłością naszego regionu. Zależy nam na tym, aby stworzyć przestrzeń, która będzie spełniała wasze oczekiwania i potrzeby oraz inspirowała do dalszego rozwoju.

Projekty, które mogą zostać sfinansowane, dotyczą wsparcia młodych osób w rozwoju osobistym poza standardową edukacją w ramach systemu szkolnego.

Przewidziano finansowanie trzech typów tego rodzaju przedsięwzięć:

  • tworzenie i funkcjonowanie edukacyjnych klubów młodzieżowych (z zajęciami uwzględniającymi zainteresowania, zdolności i osobiste potrzeby młodych. np. artystycznymi, sportowymi, z dziedziny IT, na temat lokalnej kultury i tożsamości);
  • rozwijanie uzdolnień i doskonalenie umiejętności prowadzących do osiągnięcia konkretnego celu edukacyjnego (np. przygotowania do udziału w konkursie naukowym);
  • projekty dotyczące zdobywania umiejętności przydatnych w wyborze ścieżek kształcenia i przyszłym życiu zawodowym (np. warsztaty ginących zawodów i tradycji regionu).

Prezentacja dyrektora Wydziału Koordynacji RLKS Bartosza Szymańskiego

Maksymalny poziom dofinansowania w ramach naszego programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 wynosi 95 proc. wartości projektu, maksymalna wysokości grantu to 100 tys. złotych.

Konkursy grantowe w tym segmencie uruchomiło lub uruchomi jeszcze w tym miesiącu 11 lokalnych grup działania:

  • Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Chełmno,
  • Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Czarnoziem na Soli,
  • Stowarzyszenie Nasza Krajna,
  • Stowarzyszenie „Partnerstwo dla Krajny i Pałuk”,
  • Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Miasta Brodnicy,
  • Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Inowrocław,
  • Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki,
  • Lokalna Grupa Działania Pałuki-Wspólna Sprawa,
  • Stowarzyszenie „Partnerstwo dla Ziemi Kujawskiej”,
  • Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Dla Miasta Torunia”
  • Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Miasto Włocławek.

Znajdź swoją LGD, sprawdź harmonogram, zadzwoń lub umów się na spotkanie

W Kujawsko-Pomorskiem działa 27 lokalnych grup działania, obejmujących swoim zasięgiem całe nasze województwo. Wspierają one oddolne inicjatywy zwiększające aktywność społeczną, rozwój lokalnych usług i infrastruktury, tworzenie nowych miejsc pracy, ochronę środowiska oraz dziedzictwo kulturowe. Perspektywa finansowa 2021-2027 jest kolejną, w której lokalne grupy działania realizują wspólnie z samorządem województwa marszałkowski budżet obywatelski.

Beata Krzemińska
rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego

Fot. Mikołaj Kuras dla UMWKP; Spotkanie w sprawie uruchomienia naboru wniosków w LGD adresowanego do klubów młodzieżowych

Metryka

  • Data 2024-12-19

Święta bez myślenia o pracach domowych i sprawdzianach. Apel Rzeczniczki Praw Dziecka do szkół

Mając na względzie prawo dzieci do wypoczynku i czasu wolnego serdecznie proszę o odstąpienie od zadawania prac domowych na czas przerwy świątecznej – zwróciła się do szkół Monika Horna-Cieślak.

Poprosiła też o zaniechanie organizacji sprawdzianów krótko po zakończeniu przerw w nauce.

– Okres świąteczny to czas, który wiele rodzin ma okazję spędzić razem, wspólnie celebrując pokoleniowe zwyczaje i ciesząc się wyjątkowymi chwilami, które zapiszą się w życiu dziecka jako najcenniejsze wspomnienia – napisała do nauczycieli i dyrektorów szkół Rzeczniczka Praw Dziecka. – Dla młodego człowieka to doskonała okazja do zrozumienia wartości rodziny i tradycji, a także wykształcenia postaw opartych na empatii i altruizmie. Również dla dzieci z rodzin, które nie obchodzą Świąt okres przerwy od zajęć dydaktycznych jest czasem gromadzenia sił.

RPD podkreśliła przy tym znaczenie, jakie dla dobra dziecka ma jego prawo do wypoczynku i czasu wolnego, zapisane w aktach prawa krajowego i międzynarodowego, m.in. w Konwencji o prawach dziecka.

– Proszę o stworzenie Państwa uczniom warunków umożliwiających optymalny wypoczynek poprzez odstąpienie od zadawania prac domowych na czas przypadający na przerwy świąteczne i inne, dłuższe okresy dni wolnych od zajęć dydaktycznych. Serdecznie proszę też o zaniechanie organizacji sprawdzianów i prac klasowych na czas przypadający krótko po zakończeniu dłuższych przerw w nauce. Niech jedynym zadaniem dzieci i młodzieży w te Święta będzie współtworzenie dobrego czasu z bliskimi – bez żadnych obowiązków szkolnych – podkreśliła Monika Horna- Cieślak.

Podobny apel do nauczycieli i dyrektorów szkół RPD wystosowała również w kwietniu tego roku.

Więcej na stronie RPD

Metryka

  • Data 2024-12-19

Kampania społeczna “Pierwsze kroki w (cyber)Świecie”

Kampania „Pierwsze kroki w (cyber)Świecie” Fundacji Poza Schematami ma charakter informacyjno-edukacyjny. Jej celem jest ograniczenie używania urządzeń cyfrowych przez małe dzieci, zwłaszcza bez kontroli i asysty dorosłych. Działania kampanii nie zmierzają do zablokowania kontaktów małych dzieci z cyberświatem w ogóle. Celem jest propagowanie takich zasad i wzorów, które służą bezpiecznemu i kreatywnemu używaniu cybermediów przez dzieci.

Kampanię zaplanowano do realizacji w latach 2022-2023, następnie przedłużono na 2024 r. Powstała strona pierwszekroki.net, prowadzone są oddziaływania poprzez media społecznościowe. Przygotowano spoty, produkcje audiowizualne, poradniki, kolorowanki i inne materiały prezentujące zalecenia pedagogów i psychologów, a także piosenkę promującą kampanię.

Fundacja Poza Schematami zaprasza do pobrania bezpłatnych materiałów edukacyjnych.

Źródło: pierwszekroki.net

 

Metryka

  • Data 2024-12-20
  • Nastolatek w bluzie z kapturem z pochyloną głową (widok z tyłu).

Materiały pomocnicze dla nauczycieli w kontaktach z osobami w kryzysie samobójczym

Ministerstwo Edukacji Narodowej przekazało do jednostek systemu oświaty Standardy postępowania dla nauczycieli i nauczycieli specjalistów – dotyczące kontaktu z osobami w kryzysie samobójczym, po próbie samobójczej i w żałobie po śmierci samobójczej.

Standardy stanowią rzetelne źródło wiedzy i wsparcia, pomagając w identyfikowaniu uczennic i uczniów zagrożonych zachowaniami suicydalnymi, podejmowaniu interwencji kryzysowych oraz realizowaniu działań postwencyjnych. Są istotnym narzędziem w pracy wychowawczo-profilaktycznej szkół i placówek oświatowych. Ich celem jest nie tylko reakcja na kryzysy, ale przede wszystkim prewencja oraz wsparcie w procesie zdrowienia.

Standardy były konsultowane z nauczycielami i nauczycielami specjalistami, a także przedstawicielami Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Psychologów oraz dr n. m. Aleksandrą Lewandowską, Konsultantką krajową w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży.

Szkoła ma możliwość działań na wszystkich poziomach profilaktyki: uniwersalnej, selektywnej i wskazującej. Dlatego odgrywa bardzo ważną rolę w zapobieganiu kryzysom psychicznym dzieci i młodzieży. Próba samobójcza uczennicy/ucznia dotyczy szkoły, bez względu na to, czy wydarzyła się na jej terenie i czy miała z nią bezpośredni związek. Standardy postępowania dla nauczycieli i nauczycieli specjalistów są narzędziem pomocowym dla tej grupy zawodowej.  Wskazane są praktyczne wskazówki prawidłowego działania oraz informacje w jaki sposób nie reagować, nie mówić i nie postępować.  Ponadto wskazano działania natychmiastowe, krótko i długoterminowe.

Standardy pomogą nauczycielom i nauczycielkom w tworzeniu konkretnego planu wsparcia w powrocie do szkoły dla ucznia po próbie samobójczej. Warto zapoznać się z mitami i stereotypami na temat zachowań samobójczych. Bardzo ważny jest rzetelny przekaz w tym zakresie, a nie błędne przekonanie o zachowaniach osób w kryzysie samobójczym.  Osobnym tematem są działania postwencyjne w obliczu próby samobójczej lub samobójstwa – które powinny być natychmiastowo wdrażane w szkołach po otrzymaniu informacji o próbie samobójczej lub samobójstwie dziecka.

Autorki materiałów

Materiały zostały przygotowane na zlecenie Ministerstwa Zdrowia we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej przez ekspertki Biura ds. Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym Zakładu Zdrowia Publicznego w Instytucie Psychiatrii i Neurologii: Lucynę Kicińską i Małgorzatę Łubę.

Autorki standardów są praktyczkami z zakresu suicydologii, psychologii, pedagogiki, ekspertkami, członkiniami Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego i Zespołu Roboczego ds. Prewencji Samobójstw i Depresji przy Radzie ds. Zdrowia Publicznego Ministerstwa Zdrowia.

Standardy postępowania dla nauczycieli dotyczące kontaktu z osobami w kryzysie samobójczym PDF 0,36 MB

Standardy postępowania dla nauczycieli specjalistów dotyczące kontaktu z osobami w kryzysie samobójczym PDF 0.52MB

Kompendium wiedzy dla nauczycieli dotyczące kontaktu z osobami w kryzysie samobójczym PDF 0,1 MB

Kompendium wiedzy dla nauczycieli specjalistów dotyczące kontaktu z osobami w kryzysie samobójczym PDF 0,09 MB

Źródło: MEN

20 grudnia 2024 r.

 

Projekt „Wsparcie rówieśnicze w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży (peer support)”

Celem projektu jest opracowanie i przetestowanie w szkołach ponadpodstawowych metody wsparcia dla uczniów w kryzysach psychicznych, opartej na wsparciu rówieśniczym, tzw. metodzie peer suport, która zakłada udział: koordynatorów (psychologów i pedagogów szkolnych) oraz schoolworkerów (uczniów).

Podstawową rolą tych ostatnich jest identyfikacja rówieśników potrzebujących pomocy, przeprowadzanie z nimi rozmów, a przede wszystkim – zgłaszanie zaobserwowanego problemu osobie koordynującej. Taka aktywność odpowiednio przeszkolonych nastolatków ma prowadzić do stworzenia dobrej atmosfery w szkole – sprzyjającej rozmowom o bolączkach i emocjach, a także zapobiegającej stygmatyzacji i izolacji. Klimat otwartości i empatii budowany przez rówieśników lepiej motywuje do sięgania po pomoc.

Metoda peer support będzie testowana w ok. 200 szkołach ponadpodstawowych i pozwoli na ocenę możliwości poszerzenia i uzupełnienia oferty działań na rzecz rozwoju środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży, które doświadczają kryzysu psychicznego, oraz ich rodzin.

Projekt dofinansowany jest ze środków UE i budżetu państwa na łączną kwotę ponad 41 mln zł będzie realizowany przez Fundacje Rozwoju Systemu Edukacji w partnerstwie z Ministerstwem Edukacji Narodowej i Fundacją „Instytut Edukacji Pozytywnej”.

Informacje o projekcie – PDF 559 KB

Źródło: MEN

Metryka

  • Data 2024-12-20

Ferie zimowe w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu

Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy zaprasza dzieci i młodzież na warsztaty feryjne oraz zwiedzanie interaktywnych wystaw.

Gospodarze obiektu czekają na uczestników zajęć w MW1 od wtorku do piątku w godz. 09:00-17:00. W sobotę i niedzielę w godz. 11:00-17:00. Poniedziałki – nieczynne.

Do Centrum Innowacyjnej Edukacji (MW2) zapraszają od wtorku do piątku w godz. 09:00-11:00, 11:00-13:00, 13:00-15:00, 15:00-17:00.
W sobotę i niedzielę w godz. 11:00-13:00, 13:00-15:00, 15:00-17:00, 17:00-19:00. Poniedziałki – nieczynne.

Zapisy na warsztaty w Systemie Sprzedaży Biletów: bilety.mlynwiedzy.org.pl

Szczegóły na stronie organizatora: Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy

Metryka

  • Data 2024-12-23

Wesołych świąt!

kartka_Edupolis2024.jpg

Wesołych świąt!

Edupolis logoNajserdeczniejsze życzenia świąteczne od redakcji portalu Edupolis!

 

 

 

23 grudnia 2024 r.

  • Paragraf nad otwartą książką.

Zmiany w prawie oświatowym opublikowane w Dzienniku Ustaw

Ustawa o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw została opublikowana w Dzienniku Ustaw.

Najistotniejsze zmiany zaproponowane w nowej ustawie dotyczą:

  • egzaminów, to m.in.:

– przedłużenie na trzy kolejne lata szkolne tj. 2024/2025–2026/2027 braku wymogu uzyskania 30% punktów możliwych do uzyskania z jednego wybranego przedmiotu dodatkowego na egzaminie maturalnym. Zmiana w tym zakresie była postulowana również przez środowiska akademickie w tym Konferencję Rektorów Akademickich Szkół Polskich i Konferencję Rektorów Akademickich Uczelni Medycznych;

– wprowadzenie funkcji egzaminatora-weryfikatora (egzaminatora drugiego sprawdzania) i operatora pracowni informatycznej, jako osób biorących udział w przeprowadzaniu egzaminów zewnętrznych, w celu zapewnienia wysokiej jakości sprawdzania i oceniania prac egzaminacyjnych;

  • programów nauczania, tj. w przypadku, kiedy program wychowania przedszkolnego i programy nauczania do danych zajęć edukacyjnych obejmują treści nauczania wykraczające poza zakres treści nauczania ustalonych w odpowiedniej podstawie programowej – wymagane będzie wyraźne zaznaczenie tych treści w programie nauczania dopuszczonym do użytku szkolnego przez dyrektorów szkół. Celem tej zmiany jest zapewnienie, aby szkolne zestawy programów nauczania nie były przeładowane
  • podręczników, tj.  wprowadzenie obowiązku zapewnienia cyfrowych odzwierciedleń podręczników w postaci papierowej w przypadku wszystkich podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego. Wymóg dotyczący zapewnienia uczniom dostępu do cyfrowego odzwierciedlenia podręcznika papierowego powinien dotyczyć wszystkich podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego i ma na celu zapewnienie uczniom dostępu do zakupionego podręcznika w obu postaciach – papierowej i cyfrowej.

 

Ustawa z dnia 21 listopada 2024 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw

Źródło: MEN

Metryka

  • Data 2025-01-07
  • Duży budynek, przed nim zieleń miejska. Na górze napis 15 lat dla edukacji ORE.

15-lecie istnienia Ośrodka Rozwoju Edukacji

1 stycznia 2025 r. Ośrodek Rozwoju Edukacji obchodzi 15-lecie istnienia. Powstał on w wyniku połączenia Zarządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 10 grudnia 2009 r. dwu funkcjonujących wcześniej placówek: Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Centrum Metodycznego Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. W 2016 r. włączono do ORE także Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej.

Obecnie prowadzony przez MEN Ośrodek Rozwoju Edukacji to największa publiczna placówka doskonalenia nauczycieli w Polsce. Celem ORE jest inicjowanie i realizacja działań na rzecz doskonalenia systemu oświaty oraz podnoszenia jakości edukacji w obszarze kształcenia ogólnego, zawodowego i wychowania, a także pomocy psychologiczno-pedagogicznej i doradztwa zawodowego. Zadania ORE w każdym kolejnym roku wiążą się ściśle z aktualnymi kierunkami polityki oświatowej. Kreując przyszłość polskiej edukacji, ORE współpracuje z innymi placówkami, takimi jak: Instytut Badań Edukacyjnych, Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą czy Centralna Komisja Egzaminacyjna.

Adresatami działań ORE są przede wszystkim nauczyciele i dyrektorzy szkół, przedszkoli i innych placówek oświatowych, a także pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych, bibliotek pedagogicznych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii i młodzieżowych ośrodków wychowawczych. Wiele podejmowanych w ORE inicjatyw, zwłaszcza związanych z profilaktyką prozdrowotną, diagnostyką trudności szkolnych, czy doradztwem edukacyjnym i zawodowym dociera także bezpośrednio do dzieci i uczniów oraz ich rodziców.

Ośrodek nieodpłatnie upowszechnia liczne materiały edukacyjne, diagnostyczne i narzędzia wspierające pracę dydaktyczną oraz terapeutyczną, wśród nich Zintegrowaną Platformę Edukacyjną i portal Infozawodowe. Organizuje liczne konferencje, seminaria i szkolenia, kursy online i webinary, a także spotkania informacyjno-konsultacyjne dla pracowników oświaty. Koordynuje działanie sieci współpracy i samokształcenia, prowadzi fora pomocy i wymiany doświadczeń. Na stronie internetowej ORE znaleźć można publikacje elektroniczne obejmujące m.in. poradniki i przewodniki, pomoce dydaktyczne, scenariusze zajęć i prezentacje dobrych praktyk. Ośrodek bierze również udział w tworzeniu dedykowanych programów i realizacji projektów, także unijnych i międzynarodowych.

Źródło: ORE

Metryka

  • Data 2025-01-07
  • Rysunkowe postaci bałwanów jeżdżących na łyżwach. W tle śnieżny pejzaż.

Ferie w Pałacu Młodzieży

Półkolonie skierowane są do dzieci w wieku 7-11 lat (2013-2017)

  • Turnus pierwszy: 20-24 stycznia (I tydzień ferii zimowych)
  • Turnus drugi: 27-31 stycznia (II tydzień ferii zimowych)

W czasie pierwszego turnusu 21.01 godz. 15.00 odbędzie się Dzień Babci i Dziadka. Pałac zaprasza do udziału w grach i zabawach, które zapewnią świetną rozrywkę zarówno młodszym, jak i starszym uczestnikom, warsztatach edukacyjnych w miasteczku rowerowym na temat bezpieczeństwa na drodze, dzięki którym wspólnie zadbamy o bezpieczne przemieszczanie się z wnukami, zajęciach sportowych i ruchowych, które wzmocnią więzi międzypokoleniowe. Wstęp wolny (sala widowiskowa, sala sportowa).

Rodzice proszeni są o dostarczenie upoważnienia do odbioru dzieci przez dziadków.

Koszt jednego turnusu – 490,00 zł

  • zajęcia na półkoloniach będą odbywały się w godz. 8.00-15.30, rodzice mogą przyprowadzać dzieci do Pałacu Młodzieży od godz. 7.30 i odbierać do 16.00;
  • utworzone zostanie 6 grup wiekowych (zgodnie z wytycznymi MEN, MZ i GIS);
  • dzieci uczestniczące w półkoloniach powinny posiadać obuwie sportowe, strój kąpielowy, klapki, ręcznik, czepek;
  • rodzice, którzy zezwolą na samodzielny powrót dziecka do domu po zajęciach zobowiązani są do złożenia pisemnego oświadczenia i przekazanie go wychowawcy grupy. W innym przypadku dziecko nie będzie mogło opuścić samodzielnie placówki;
  • dzieci otrzymają: wodę, II śniadanie (herbata, drożdżówka) oraz dwudaniowy obiad;
  • chęć uczęszczania dzieci do jednej grupy należy zaznaczyć na górze karty kwalifikacyjnej.

Aby zapisać dziecko na półkolonie należy:

  • wypełnić i osobiście oddać w dniu zapisów: oryginał karty kwalifikacyjnej (potrzebny PESEL, na każdy turnus oddzielny komplet dokumentów), oświadczenia, regulamin półkolonii – decyduje kolejność zgłoszeń
  • uiścić opłatę za pobyt dziecka na półkoloniach na numer konta bankowego Pałacu Młodzieży: 02 1240 6452 1111 0010 4797 5830 w dniach od 03 – 09 stycznia

Zapisy rozpoczynają się 03.01.2025 (piątek) o godz. 7.30 w Pałacu Młodzieży.

UWAGA!
Pobranie i wypełnienie dokumentów nie jest równoznaczne z przyjęciem dziecka na półkolonie – decyduje kolejność zgłoszeń.

Dokumenty do pobrania:

Źródło: Pałac Młodzieży

Metryka

  • Data 2025-01-03

Ferie zimowe 2025 w Modraczku

Dom Kultury Modraczek w Bydgoszczy zaprasza dzieci w wieku szkolnym do wspólnego spędzenia ferii zimowych. Gry planszowe, sztuczki cyrkowe, zabawy muzyczne (i nie tylko) – to wakacyjne propozycje, które będą się odbywały od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-13:00.

Zapisy ruszają 7 stycznia i potrwają do 16 stycznia – nr telefonu 787-097-639
Po zapisaniu dziecka prosimy o wypełnienie karty zgłoszeniowej znajdującej się w zakładce do pobrania na stronie modraczek.smbudowlani.pl

Więcej informacji na stronie modraczek.smbudowlani.pl

Metryka

  • Data 2025-01-07

Zindywidualizowane i spersonalizowane wsparcie doradców metodycznych w projekcie ORE

Ośrodek Rozwoju Edukacji zachęca doradców metodycznych do odwiedzenia strony internetowej poświęconej projektowi „Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do wysokiej jakości zindywidualizowanego i spersonalizowanego doradztwa metodycznego”. Projekt ten został stworzony z myślą o wsparciu doradców metodycznych w ich codziennej pracy i zapewnieniu im nowoczesnych narzędzi oraz rozwiązań dostosowanych do specyficznych potrzeb środowisk oświatowych.
 

Dlaczego warto odwiedzić stronę projektu?

Na stronie znajdują się szczegółowe informacje dotyczące założeń projektu, który koncentruje się na dostarczaniu doradcom metodycznym zindywidualizowanego wsparcia. Dzięki temu możliwe jest lepsze dostosowanie działań doradczych do potrzeb nauczycieli i szkół, z którymi współpracują.

Projekt zakłada m.in.:

  • rozwój kompetencji doradców metodycznych – poprzez organizację specjalistycznych szkoleń oraz dostarczanie materiałów edukacyjnych wspierających ich pracę,
  • wsparcie spersonalizowanych form doradztwa – opartych na mentoringu i tutoringu,
  • bieżące wsparcie w realizacji zadań doradczych – doradcy metodyczni mogą liczyć na pomoc ekspertów oraz wymianę doświadczeń z innymi uczestnikami projektu.

Co można znaleźć na stronie?

Na stronie internetowej projektów (otwórz w nowym oknie) publikowane są regularnie aktualności związane z realizacją projektu – harmonogramy wydarzeń, relacje z przeprowadzonych spotkań, informacje o możliwościach udziału w kolejnych działaniach, a także praktyczne materiały do pobrania.
Strona jest stale aktualizowana, aby zapewnić doradcom metodycznym dostęp do najnowszych informacji oraz materiałów wspierających ich rozwój zawodowy.
 

Jakie korzyści daje udział w projekcie?

 Dzięki udziałowi w projekcie doradcy metodyczni będą mieli możliwość:

  • podnoszenia swoich kwalifikacji poprzez udział w dedykowanych szkoleniach, warsztatach i konsultacjach,
  • korzystania z nowoczesnych materiałów dydaktycznych opracowanych przez ekspertów z ORE,
  • budowania sieci współpracy z innymi doradcami metodycznymi z całej Polski, co pozwala na wymianę doświadczeń i dobrych praktyk,
  • indywidualnego dopasowania metod pracy do potrzeb środowiska oświatowego – dzięki dostarczanym narzędziom diagnostycznym i metodycznym.

Jak dołączyć do projektu?

 Zachęcamy wszystkich doradców metodycznych zainteresowanych podniesieniem jakości swojego doradztwa do regularnego odwiedzania strony, śledzenia aktualności i zgłaszania chęci udziału w kolejnych działaniach.

Wszelkie pytania dotyczące projektu można kierować do koordynatorów:

 
Po więcej informacji, zapraszamy na stronę projektu: Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do wysokiej jakości zindywidualizowanego i spersonalizowanego doradztwa metodycznego (otwórz w nowym oknie)

Zachęcamy do regularnego śledzenia publikowanych treści, które mogą być cennym źródłem wiedzy i inspiracji w zakresie nowoczesnych metod wspierania rozwoju zawodowego nauczycieli.

Metryka

  • Data 2025-01-07
  • Plakat konkursu na kryminalny debiut roku 2024 z odciskami palców na napisach.

Zgłoś powieść do Nagrody “Kryminalny Debiut Roku 2024”

Nagroda Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego “Kryminalny Debiut Roku 2024” zostanie wręczona 5 kwietnia 2025 r. Autor/ka wyróżnionej powieści otrzyma 25 tys. złotych i pamiątkową statuetkę. Fundatorem nagrody jest Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Uhonorowany zostanie również redaktor/ka powieści, który otrzyma Nagrodę “Kryminalny Debiut Roku 2024”. To wyróżnienie – w wysokości 4 tys. zł – zostało ufundowane przez dyrektorkę Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej – Książnicy Kopernikańskiej w Toruniu.

Na zgłoszenia wydawców organizator czeka do 17 stycznia 2025 r. do godz. 15.00. Zgodnie z regulaminem wydawca może zgłosić nie więcej niż dwie powieści. Ponadto zgłaszający do konkursu zobowiązany jest przysłać pięć egzemplarzy zgłaszanej powieści.

Adres: Wojewódzka Biblioteka Publiczna – Książnica Kopernikańska, ul. Juliusza Słowackiego 8, 87-100 Toruń. Koniecznie z dopiskiem Zgłoszenie do Nagrody “Kryminalny Debiut Roku 2024”.

Tytuły nominowanych powieści poznamy najpóźniej 12 marca 2025 r. Spośród nich jury wybierze powieść, która zostanie uhonorowana Nagrodą Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego “Kryminalny Debiut Roku 2024”.

Nazwisko laureata lub laureatki zostanie ogłoszone 5 kwietnia 2025 r. w Toruniu podczas gali Ogólnopolskiego Festiwalu Premier i Debiutów Gwiazdozbiór Kryminalny Kujawy i Pomorze.

Więcej informacji w Regulaminie Nagrody

Organizatorami konkursu są: Książnica Kopernikańska w Toruniu we współpracy z Robertem Małeckim, autorem powieści kryminalnych. Partner: Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Metryka

  • Data 2025-01-07
  • Szachownica i figury oraz zegar szachowy na plakacie mistrzostw szachowych.

Mistrzostwa w szachach błyskawicznych

Kujawsko-Pomorski Związek Szachowy oraz Centrum Handlowe FOCUS Bydgoszcz organizują kolejną edycję Otwartych Indywidualnych i Drużynowych Mistrzostw Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Szachach Błyskawicznych. 

Te niezmiernie popularne zawody przyciągają coraz to większą liczbę fanów królewskiej gry w wydaniu błyskawicznym. Organizatorzy przygotowali na tę okazję pokaźną pulę nagród finansowych i rzeczowych.

Szczegóły i zapisy do zawodów:

Termin: 8 lutego 2025, godz. 10.00-18.00

Miejsce: Centrum Handlowe FOCUS Bydgoszcz, ul. Jagiellońska 39/47