Edupolis

Stacjonarne laboratoria cyfrowe

  • logotypy_kpo-1

Stacjonarne laboratoria cyfrowe

Zadanie 2.1.3. Stworzenie pilotażowych stacjonarnych laboratoriów cyfrowych przy Kujawsko-Pomorskich Centrach Edukacji Nauczycieli w Toruniu, Bydgoszczy i we Włocławku Stacjonarne Laboratoria Cyfrowe to element budowy systemu koordynacji nauczycieli kształcenia Stworzone zostałyby w Kujawsko-Pomorskich Centrach Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy, Toruniu i we Włocławku.

Nauczyciele szkół z województwa kujawsko-pomorskiego będą zapraszani na szkolenia w laboratoriach cyfrowych, podczas których uczestnicy zapoznają się z nowoczesnymi procesami i technologiami wytwarzania przyrostowego. W ramach pilotażu planowane jest wyposażenie Kujawsko-Pomorskich Centrów Edukacji Nauczycieli w Toruniu, Bydgoszczy i we Włocławku w specjalistyczny sprzęt, który pozwoli na stworzenie stacjonarnych laboratoriów cyfrowych.

Nowe pracownie zostaną doposażone m.in. w skanery 3D, laptopy, wytłaczarki do filamentu z młynkiem oraz filamenty. Wyposażenie to umożliwi prowadzenie kompleksowych i cyklicznych szkoleń z wykorzystania technologii druku 3D i skanowania 3D. Celem jest praktyczne przygotowanie nauczycieli i uczniów do pracy z nowoczesnymi narzędziami, a także upowszechnianie innowacyjnych metod kształcenia.

Okres, na jaki przewidziano zaspokojenie potrzeb w zakresie wyposażenia laboratoriów, wynosi około pięciu lat. Wynika to z dynamicznych zmian w obszarze innowacyjnych technologii. Uczestnicy szkoleń będą mieli możliwość pracy na najnowocześniejszym sprzęcie, poznając aktualne trendy i rozwiązania, które następnie będą mogli wykorzystywać i promować w swoich szkołach oraz środowisku edukacyjnym.

Stacjonarne laboratoria cyfrowe będą więc nie tylko miejscem nauki obsługi innowacyjnych narzędzi, ale także platformą do upowszechniania nowoczesnych technologii i rozwijania zdolności twórczych.