Edupolis

IBE PIB prezentuje Profil absolwenta i absolwentki szkoły ponadpodstawowej

  • Nastolatek z plecakiem szkolnym i dorysowanym biretem studenckim.

Profil absolwenta i absolwentki szkoły ponadpodstawowej

Zapraszamy do zapoznania się z "Profilem absolwenta i absolwentki szkoły ponadpodstawowej". To nowoczesne narzędzie wspierające rozwój kompetencji oraz przygotowanie młodych osób do rynku pracy i dalszej edukacji.

Profil absolwenta i absolwentki szkoły ponadpodstawowej stanowi jedno z kluczowych ogniw tworzonej, kompleksowej i opartej na badaniach reformy edukacji. Jest powiązany z Profilem absolwenta i absolwentki dla przedszkoli i szkół podstawowych – razem tworzą spójny obraz efektów kształcenia od najmłodszych lat aż po zakończenie edukacji szkolnej. 

Dokument wskazuje kluczowe wartości, kompetencje i obszary wiedzy potrzebne w życiu, pracy i dalszej edukacji.

Publikacja składa się z dwóch części. Pierwsza przedstawia założenia teoretyczne: miejsce Profilu we współczesnych paradygmatach dydaktycznych, analizę kompetencji rozwijanych w szkołach oraz prognozy przyszłego zapotrzebowania na kompetencje. Druga opisuje elementy Profilu – wartości, kompetencje, sprawczość oraz obszary wiedzy, które powinny kształtować pracę szkół ponadpodstawowych.

Dokument powstał na podstawie Profilu absolwenta i absolwentki dla przedszkoli i szkół podstawowych oraz opinii zebranych podczas konsultacji prowadzonych od marca do czerwca 2025 roku. Dzięki temu łączy wiedzę ekspertów z praktycznymi doświadczeniami środowiska edukacyjnego.

 

Źródło: IBE-PIB

  • Nastolatek z plecakiem szkolnym i dorysowanym biretem studenckim - okładka publikacji.
    ISBN/ISSN: 978-83-68313-99-4
    DOI: 10.24131/9788368313994

Metryka

  • Data 2025-11-24