Webinarium „Jak rozpoznać historyczny fake news? Materiały edukacyjne dla nauczyciela historii“

Webinarium „Jak rozpoznać historyczny fake news? Materiały edukacyjne dla nauczyciela historii“

Dla kogo: Dla nauczycieli i nauczycielek klas VII i VIII oraz szkół ponadpodstawowych, szczególnie nauczycieli historii, WOS, HiT, wychowawców klas. Podczas webinarium uczestnicy poznają darmowe zasoby edukacyjne dostępne na platformie „Hi-story Lessons”, w tym infografiki, scenariusze lekcji i animacje.

Łukasz Migniewicz przedstawi bibliotekę materiałów edukacyjnych na temat dezinformacji i konfliktów pamięci. Z perspektywy aktywnego nauczyciela, opowie o dobrych praktykach, dzieląc się swoim doświadczeniem i rozwiązaniami, które sprawdzają się w jego pracy. W trakcie webinarium odpowiemy na poniższe pytania:
• Jakie zagrożenia niesie ze sobą DeepFake lub fake news?
• Jak powstają i w jaki sposób rozprzestrzeniają się wśród użytkowników Internetu?
• Czy wykrycie ukrytej manipulacji jest proste?
• Jak wykorzystać tę wiedzę, aby uzyskiwać wiarygodne informacje, w tym na temat wojny w Ukrainie?

Łukasz Migniewicz to historyk, edukator i coach, przewodnik miejski, numizmatyk. Jest autorem ponad setki artykułów i kilku publikacji zwartych; autor słuchowisk historycznych i współtwórca filmów edukacyjnych poświęconych problematyce totalitaryzmów, propagandy i manipulacji w XX w. Twórca autorskich spacerów historycznych po zapomnianych (i często pomijanych) osiedlach Wrocławia, w tym cykl szaletowy, szkolny i kryminalny.

Aby wziąć udział w webinarium należy wypełnić formularz zgłoszeniowy do 13 listopada 2022 r.
Link: https://forms.office.com/r/tZFHw8zAfz

Fot. FB

3 listopada 2022 r.

Beata Cieślińska
beata.cieslinska@edupolis.pl

Organizacja: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Bydgoszczy



Liczba odwiedzin:

5,939,387