
Rozpoczęły się zapisy na kolejny webinar informacyjny dotyczący powstającego Profilu absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych. Spotkanie online odbędzie się 9 czerwca 2025 r. o godz. 16.30.
To już czwarte spotkanie, podczas którego zaprezentowane zostaną wyniki dotychczasowych konsultacji na temat Profilu absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych – liceów, techników i szkół branżowych.
Na stronie internetowej IBE PIB dostępny jest zaktualizowany Materiał roboczy do konsultacji społecznych. Zawiera on wynik kilku tur konsultacji z grupami roboczymi, opinie zebrane podczas webinarów informacyjnych prowadzonych z uczestnikami z całej Polski, a także uwagi, które spływały z formularza do informacji zwrotnej (który nadal można wypełnić). W materiale znajduje się również m.in. diagnoza aktualnej sytuacji uczniów i absolwentów szkół ponadpodstawowych (w tym różnice między poszczególnymi typami szkół, dotyczące podstawy programowej kształcenia ogólnego) czy uwagi i komentarze na temat postulowanych zmian w systemie edukacji, które wykraczają poza założenia Profilu absolwenta i absolwentki.
Kolejna wersja materiału uzupełniona będzie o opisy wartości, kompetencji fundamentalnych i przekrojowych, sprawczości oraz wiedzy przedmiotowej.
Podczas spotkania 9 czerwca eksperci IBE, którzy opracowują Profil absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych, przedstawią aktualności dotyczące prac nad zmianami w systemie edukacji, podsumują dotychczasowe efekty prac grup roboczych, zaprezentują powstający dokument, a także opowiedzą o planie kolejnych prac i sposobach udziału w konsultacjach.
Webinar odbędzie się 9 czerwca 2025 roku. Spotkanie rozpocznie się o godz. 16.30 i potrwa godzinę. Obowiązuje rejestracja i limit miejsc. Żeby wziąć udział w spotkaniu, należy wypełnić formularz rejestracyjny. Zapisy potrwają do godz.12.00 w dniu webinaru lub do wyczerpania limitu miejsc).
Konsultacje Profilu prowadzone będą do końca czerwca 2025 roku. Uwagi zbieramy na bieżąco, za pomocą formularza do przesyłania informacji zwrotnej
Źródło: IBE
