Departament Edukacji

Departament Edukacji

  • Aktualności »
  • Pozostałe 4 kwartał 2025 »
  • Jak rozmawiać, żeby wspierać? O sztuce towarzyszenia rodzicom w trudnych momentach – wykład online »
  • Plakat wykładu online o wspierającej rozmowie z rodzicami; prowadząca Magdalena Kwiatkowska.

Jak rozmawiać, żeby wspierać? O sztuce towarzyszenia rodzicom w trudnych momentach – wykład online

Biblioteka Pedagogiczna w Toruniu zaprasza do udziału w wykładzie online "Jak rozmawiać, żeby wspierać? O sztuce towarzyszenia rodzicom w trudnych momentach", który odbędzie się na platformie Microsoft Teams 3 grudnia 2025 r. (środa) w godz. 17:00-18:00. Wykład wygłosi Magdalena Kwiatkowska – psycholog, psychoterapeuta systemowy w trakcie szkolenia, seksuolog i nauczyciel.

Udział w wykładzie jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona, obowiązuje wcześniejsza rejestracja.

Formularz rejestracyjny

Tematyka wykładu

Wykład online poświęcony sztuce prowadzenia rozmów z rodzicami, które budują zaufanie, partnerstwo i wspólne zrozumienie potrzeb dziecka. Uczestnicy poznają praktyczne techniki oparte na uważności, ciekawości i współpracy, które ułatwiają zrozumienie motywacji rodziców, reagowanie w trudnych sytuacjach i tworzenie wspólnych strategii wsparcia ucznia. Wykład pokaże, że świadoma i partnerska komunikacja z rodzicami przekłada się na lepsze efekty w pracy wychowawczej oraz daje satysfakcję z pomagania dzieciom.

W pracy z uczennicami i uczniami łatwo znaleźć wspólny język i współpracować z nauczycielami, ale pozyskanie rodziców do współpracy bywa wyzwaniem. Niezależnie od tego, czy jesteś psychologiem szkolnym, pedagogiem czy zaangażowanym wychowawcą, zbudowanie wspólnego języka z rodzicami jest kluczowe, ponieważ strategie radzenia sobie dzieci i młodzieży w szkole w dużej mierze zależą od ich środowiska rodzinnego. Tam, gdzie udaje się stworzyć wspólną opowieść z rodzicami o tym, co może być pomocne dla ucznia, praca przynosi realne efekty i daje dużą satysfakcję.

Podczas wykładu uczestnicy poznają psychologiczne motywacje rodziców i ich wpływ na współpracę ze szkołą, poznawcze i emocjonalne założenia rodziców oraz ich konsekwencje dla rozmowy, dowiedzą się, dlaczego podczas spotkania szkoła-rodzic każda ze stron mówi tak naprawdę o innym dziecku i co to oznacza dla komunikacji, zrozumieją, po co w ogóle warto zabiegać o rodziców, poznają skuteczne alternatywy dla nieefektywnej pedagogizacji i nauczą się konkretnych metod pracy z rodzicami unikającymi, atakującymi i nadmiernie troskliwymi.

Informacje na temat prelegentki

mgr Magdalena Kwiatkowska – psycholog, psychoterapeuta systemowy w trakcie szkolenia, seksuolog, nauczyciel. Na co dzień łączy praktykę w gabinecie psychologiczno-terapeutycznym z doświadczeniem w placówce edukacyjnej. W praktyce zawodowej łączy podejście systemowe z terapią skoncentrowaną na rozwiązaniach. 

Metryka

  • Data 2025-11-27
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-12-05 16:38:53
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu netadmin