Departament Edukacji

Departament Edukacji

  • Aktualności »
  • Edukacja 4 kwartał 2025 »
  • Rozwijanie podstawowych umiejętności społecznych w małych grupach rówieśniczych dzieci w spektrum autyzmu - wykład online »
  • Grafika promująca wydarzenie z informacjami o nim oraz napisem Autism, motywem serca i logo organizatora.

Rozwijanie podstawowych umiejętności społecznych w małych grupach rówieśniczych dzieci w spektrum autyzmu - wykład online

Biblioteka Pedagogiczna w Toruniu serdecznie zaprasza do udziału w wykładzie online "Rozwijanie podstawowych umiejętności społecznych w małych grupach rówieśniczych dzieci w spektrum autyzmu".

Wydarzenie odbędzie się na platformie Microsoft Teams 6 listopada 2025 r. (czwartek) w godz. 17:00-18:00. Wykład wygłoszą Iga Czyżykowska-Wróbel oraz Sandra Spierewka z Centrum Terapii i Edukacji "Mały Książę" w Toruniu.

Udział w wykładzie jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona, obowiązuje wcześniejsza rejestracja.

Formularz rejestracyjny

Tematyka wykładu

Wykład poświęcony jest praktycznym sposobom planowania i prowadzenia zajęć rozwijających umiejętności społeczne dzieci ze spektrum autyzmu w małych grupach rówieśniczych. Omówione zostaną: organizacja warunków sprzyjających uczeniu (np. systemy motywacyjne, podpowiedzi wizualne), a także rola osoby prowadzącej w modelowaniu i wspieraniu interakcji. Uczestnicy poznają przykłady krótkich scenariuszy zajęć służących ćwiczeniu m.in. naprzemienności w działaniu, dzielenia się, inicjowania i podtrzymywania kontaktu oraz różnicowania poleceń.

Przedstawione zostaną również sposoby przenoszenia nabytych umiejętności do codziennych sytuacji przedszkolnych. Wykład kierowany jest do nauczycieli i specjalistów poszukujących uporządkowanych, możliwych do bezpośredniego zastosowania rozwiązań w pracy z dziećmi w spektrum poprzez zastosowanie metod Stosowanej Analizy Zachowania

Informacje na temat prelegentek

Iga Czyżykowska-Wróbel - psycholożka, nauczycielka-terapeutka, psychoterapeutka w trakcie szkolenia (Crescentia), trenerka umiejętności społecznych. Absolwentka psychologii o specjalności neuropsychologia na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. Pracuje jako terapeutka w nurcie Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ) wspierając dzieci o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych. Odpowiada również za nadzór zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, współpracując ze specjalistami i rodzinami w zakresie diagnozy oraz planowania działań terapeutycznych. Na co dzień związana z Centrum Terapii i Edukacji "Mały Książę" w Toruniu – placówką rekomendowaną przez Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka (IWRD) w Gdańsku. Prowadzi psychoterapię indywidualną dorosłych, młodzieży oraz dzieci, opierając się na podejściu poznawczo-behawioralnym w Centrum Psychoterapii i Poradnictwa „Phanari”.

Sandra Spierewka - psycholożka, nauczycielka-terapeutka, trenerka umiejętności społecznych. Absolwentka psychologii o specjalności neurobiopsychologia na Uniwersytecie Gdańskim. Pracuje jako terapeutka w nurcie Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ), wspierając dzieci o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych. Odpowiada również za nadzór zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, współpracując ze specjalistami i rodzinami w zakresie diagnozy oraz planowania działań terapeutycznych. Na co dzień związana z Centrum Terapii i Edukacji "Mały Książę" w Toruniu – placówką rekomendowaną przez Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka (IWRD) w Gdańsku.

Metryka

  • Data 2025-10-28
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-12-05 19:08:34
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu netadmin