Projekt „Przedszkole kreatywne” w PP nr 8 we Włocławku

Projekt „Przedszkole kreatywne” w PP nr 8 we Włocławku

Urząd Miasta Włocławek logo

W ramach projektu „Przedszkole kreatywne” realizowanego z Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Włocławek na lata 2018-2028 w Przedszkolu Publicznym nr 8  z Oddziałami Integracyjnymi we Włocławku realizowane są dodatkowe zajęcia w oparciu o program autorski, w którym biorą udział dzieci z obszaru objętego procesem rewitalizacji.

Głównym celem  programu „Zdrowy Przedszkolak” jest poszerzanie wiadomości dzieci na temat wychowania zdrowotnego, wyrabianie prawidłowych nawyków prozdrowotnych oraz propagowanie zdrowego stylu życia samodzielnego i kreatywnego przedszkolaka.

W ramach realizacji programu na pierwszych zajęciach ustalono z dziećmi zasady zdrowego przedszkolaka, przygotowano plakat ustalając, jakie działania będą podejmowane podczas realizacji programu.

Do tej pory zrealizowano następujące tematy.

  • „Dokładnie myjemy ręce”- dzieci oglądały film edukacyjny oraz wykonywały ćwiczenia wg instrukcji mycia rąk. Na zakończenie zajęć dzieci robiły eksperyment z mydłem w wyniku którego powstały bańki mydlane.
  • „Znamy owoce i warzywa”- dzieci nazywały owoce i warzywa dokonały ich podziału na zbiory. Omawiano wygląd owoców i warzyw w całości oraz w przekroju. Dzieci rozpoznawały owoce i warzywa po dotyku na zakończenie kolorowały obrazki wg określonego kodu.
  • „Sport to zdrowie”- dzieci oglądały film edukacyjny „Hibbi jedzie na zawody”- dzieci wymieniały oraz naśladowały przedstawione w filmie dyscypliny sportowe. Podczas pogadanki dzieci wskazywały pozytywne cechy sportu w ich życiu, mówiły także o swoich ulubionych zabawach ruchowych. W drugiej części zajęć dzieci brały udział w zabawach sportowych.
  • „Jak powstaje sok”- na zajęciach dzieci układały historyjkę obrazkową „Od jabłka do soku”- rozmawiano na temat budowy sokowirówki oraz zasad bezpiecznego jej użytkowania. Dzieci samodzielnie wymyślały przepisy na sok owocowy. Na koniec zajęć wspólnie wykonały sok owocowy z jabłek, gruszek i pomarańczy, który bardzo dzieciom smakował.
  • „Tor przeszkód”- podczas realizacji zajęć dzieci bardzo chętnie podejmują różne aktywności ruchowe w szczególności, gdy są to zabawy z wykorzystaniem sprzętu stałego ławeczek, krążków sensorycznych, tuneli, równoważni itp. Podczas realizacji zajęć ruchowych tor przeszkód zmienia swoją formę, często dzieci samodzielnie planują tor przeszkód wg własnego pomysłu.

Pełna informacja na ten temat, wraz z fotorelacją: rewitalizacja.wloclawek.eu

 

Źródło: wloclawek.eu
Fot. wloclawek.eu

20 grudnia 2022 r.

Alicja Przytomska-Pietrzak
alicja.przytomska-pietrzak@edupolis.pl

Organizacja: KPCEN we Włocławku



Liczba odwiedzin:

6,054,539