„Poradnia Rozwoju Zdolności” – podsumowanie spotkania

„Poradnia Rozwoju Zdolności” – podsumowanie spotkania

8 lutego 2018 r. w świetlicy Gimnazjum nr 27 w Bydgoszczy odbyły się trzecie w tym roku szkolnym warsztaty wsparcia psychologicznego z cyklu „Poradnia Rozwoju Zdolności”. Tym razem zatytułowane zostały „Jak szybciej i efektywniej się uczyć – techniki wspomagające uczenie się”. Adresatami spotkania byli uczniowie szkół gimnazjalnych i siódmych klas szkół podstawowych z Bydgoszczy.

Celem warsztatów było wsparcie zdolnych uczniów w zakresie metod i technik uczenia się. Uczestnicy spotkania zdobyli wiedzę na temat tego, jak korzystać z wielu sposobów wspomagających efektywne i szybsze uczenie się. Poznali style uczenia się, strategie organizowania procesu nauki czy też następujące techniki pamięciowe: łańcuchowa metoda skojarzeń, system cyfrowo-literowy i zakładki liczbowe. Uczestnikom przedstawione zostały też m.in. takie metody uczenia się, jak graficzne notatki, słowa-klucze i mapa myśli. Dzięki ćwiczeniom praktycznym uczniowie nabyli umiejętności tworzenia skojarzeń przy zapamiętywaniu, wyboru najważniejszych informacji z tekstu czy aktywnej pracy z tekstem.

Na warsztaty przybyło 30 uczniów z bydgoskich szkół podstawowych: SP 2, 29, 30, 37, 45, 56 i 58. Spotkanie poprowadzili pedagodzy z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Bydgoszczy: Katarzyna Tłok i Edyta Szott.

Warsztaty „Poradnia Rozwoju Zdolności” zostały zorganizowane przez Pałac Młodzieży w Bydgoszczy w ramach Miejskiego Programu Wspierania Ucznia Zdolnego „Zdolni znad Brdy”.

Anna Siemińska
sieminska.anna@edupolis.pl

Organizacja: Biblioteka Pedagogiczna w Toruniu



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7050998