„Mój potencjał”- projekt z doradztwa zawodowego

planowanie kariery

„Mój potencjał”- projekt z doradztwa zawodowego

W lutym 2020 r. w Szkole Podstawowej w Nieszawie zakończyliśmy realizację projektu z doradztwa zawodowego dla kl. VIII pt. „Mój potencjał”. Realizacja zadania trwała 3 tygodnie. Temat główny określił nauczyciel, natomiast elementy składowe umożliwiające pełną analizę zagadnienia wypracowaliśmy na zasadzie negocjacji, burzy mózgów i dyskusji podczas zajęć wstępnych. Młodzież wybrała: zainteresowania, umiejętności, temperament, wartości, cechy charakteru, możliwości intelektualne i stan zdrowia.

Uczniowie zaczęli od autoanalizy, ustalając, co już wiedzą o sobie samych na starcie. Proces ten zrodził kolejne pytania, dotyczące tych obszarów, które uczestnicy projektu musieli dopiero wypracować/zbadać – każdy według własnych potrzeb i z własnej inicjatywy. Badanie samego siebie nacechowane było też pierwiastkiem emocjonalnym motywującym do solidnej pracy.

Finalnymi produktami projektu było stworzenie indywidualnych lapbooków, które uczniowie częściowo wykonali w domu (elementy składowe), a częściowo na zajęciach grupowych (aranżacja całości). Lapbooki stały się również informacją zwrotną o potencjalnej ścieżce zawodowej i możliwościach wyboru szkoły, zarówno dla samych uczniów, jak i ich rodziców, doradcy zawodowego i wychowawców klas.

Ostatnie zajęcia wypełniły prezentacje lapbooków, dyskusja podsumowująca oraz wykonanie pamiątkowego zdjęcia, które umieściliśmy na stronie internetowej szkoły.

 

uczniowie z lapbookami

 

 

Oprac. i fot. Daniel Biesiada, nauczyciel szkoły, koordynator projektu

Alicja Przytomska-Pietrzak
alicja.przytomska-pietrzak@edupolis.pl

Organizacja: KPCEN we Włocławku



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 7035467