Lekcja otwarta matematyki

Lekcja otwarta matematyki

W Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Lnianie doradczyni metodyczna KPCEN w Bydgoszczy przeprowadziła lekcję otwartą matematyki. Tematem zajęć było rozwiązywanie równań. Lekcja została przeprowadzono w klasie ósmej. Obserwowało ją 14 nauczycieli z powiatu świeckiego. Po zajęciach dokonano ich omówienia.

Nauczyciele opowiedzieli o swoich doświadczeniach w zakresie nauczania algebry, szczególnie trudnego działu dla dwunasto- i trzynastolatków. Wymienili się spostrzeżeniami na temat stosowania TIK-u na matematyce – preferowane są krótkie wprowadzające i podsumowujące ćwiczenia interaktywne. Podzielili się opinią na temat skuteczności pracy w grupach. Według obserwatorów ważną metodą pobudzającą do aktywności uczniów są gry dydaktyczne, dzięki którym można stosować wielopoziomowość w procesie nauczania przedmiotu.

Oprac. Kamila Bagniewska

Fot. Pixabay

19 grudnia 2022 r.

Beata Cieślińska
beata.cieslinska@edupolis.pl

Organizacja: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Bydgoszczy



Liczba odwiedzin:

6,040,414